Miután 2016-ban a Jawa brand martalékai az indiai járműgyártó vállalat, a Mahindra karmai közé kerültek, valamiféle mozgolódás elkezdődött a név körül. Az addigi tetszhalott állapothoz képest mindenképpen. Mi is ejtettünk néhány szót a 660 Vintage motorról, ami az XT660 jól ismert és sokat bizonyított erőforrásával szereltek, ami semmiképpen volt egy rossz döntés. A tavalyi esztendőben útjára indították a 350-es modellt is, most pedig jön annak egy meglepően gusztusosra sikerült változata, a 350 Special.
A szépségnek viszont van egy nagyon súlyos árnyoldala. Nézegetjük a gusztusos kis idomzatot, a Jawa emblémát és azon gondolkodunk, hogy honnan ennyire ismerősek a formák.
Aztán valahonnan az agyunk egy hátsó, alig használt szegletét leporolva szépen előkotorunk egy kínai motort. Beütjük a Google keresőjébe: Shineray 400, vagy Mash TT40. És akkor jön a felismerés: bakker, hát ez ugyanúgy néz ki!
Nem csak a küllem az, ami már ismert számunkra, hanem az erőforrásául szolgáló, négyütemű, egyhengeres blokk is, ami 28 lóerőt ad le 6’500-as fordulatszámon. Hiszen ez ugyanaz, mint amit a múlt évben a naked változatba is szereltek. Az idomokkal és a 17 literes tankkal együtt a motor 170 kilót nyom és figyelem: teljesíti az Euro4 normákat. Így, ha ABS is van rajta, akkor simán forgalomba helyezhető itthon is. A motor vételára előreláthatólag másfél millió forint körüli összeg lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »