Az Egyesült Államok Közlekedésbiztonsági Hivatala – az NHTSA – kettős visszahívást írt ki a 2018-as Ducati Panigale V4 modellekre. A probléma az összes modellt érinti, tehát a V4, a V4S és a V4 Special modellek tulajdonosai is hamarosan értesítést kapnak. Az ügy jellegéből fakadóan nem csak Amerikában, hanem nyilvánvalóan Európában is. Ugyanis az olaszok csodafegyverének az üzamanyagrendszerével gond van, ami tűzveszélyessé teheti a szerkezetet. Ennek pedig a fele sem tréfa. Emlékeztek még a Kanadában, a piros lámpánál spontán öngyulladó Ducatira? Feltehetően itt lehet a kutya elásva.
Az első visszahívás oka az üzemanyagtank levegőztető szelepénél keresendő, ami néhány esetben a gyártás, illetve az összeszerelés folyamán sérülhetett meg. Ez a megroncsolódott szelepen keresztül üzemanyag szivárgáshoz vezethet. A hiba elhárítását a Ducati a problémás alkatrész, a csatlakozó és egy O-gyűrű cseréjének segítségével orvosolja.
A második probléma a Panigale V4 benzintartály betöltősapkáját érinti, ahol üzemanyag permet jelenhet meg, ami a kinyitáskor olyan nem várt helyekre kerülhet, amik tűzveszélyessé tehetik a motort. Ez főleg akkor hajlamos előfordulni, ha az említett első hiba közreműködésének köszönhetően felforrósodik a nafta.
Ebben az esetben a jelenlegi benzinsapka nem képes megfelelően kiszorítani a felgyülemlett nyomást. Ez persze függ a külső hőmérséklettől, a motor felhasználási módjától vagy a tankban lévő benzin mennyiségétől is függ, de az elvi lehetősége a problémának fennáll.

Cimkék:
A bejáratás metódusa szinte szent rituálénak számít az új járművek tulajdonosainál. Természetesen egyetértés ennek módjában sincs.
Elolvasom »Így futott hét másodperc alatti időt az 1'200 lóerős top fuel dragster Kunmaradaroson megrendezett versenyen május elsején
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »