Érdekes, ahogyan a motorkerékpárok piaca alakul az évek és évtizedek során. Réges-régen virágzott a kis sportmotorok piaca, hiszen reálisan végiggondolva a dolgot az emberek java részének semmi szüksége nincs az ezres vasakra. Azokat még versenypályán is kevesen tudják rendesen kihasználni – és legyünk tisztában vele, miszerint a vevők java része nagyságrendekkel többet megy utcán, mint a Hungaroringen. Aztán a piac alakulásával – és a marketing áldásos tevékenységének hála – a japán gyártók kisebb sportmotorjai szépen megszűntek, így a Kawasaki Ninja családja is egyszer csak belépő típus nélkül maradt. Mert egy 600-as nem az, hiába áltatja ezzel magát sok motoros.
Aztán bő tíz évvel ezelőtt egyszer csak elkezdtek ráébredni a gyárak, hogy kellene valami kisebb cucc is a vevőknek. Mert oké, hogy egyfelől tömik a fejünket a “literes sportmotor alatt nincs élet” szlogenjével, másfelől sokan érezték, hogy az ugyan nekik minek? De még egy hatdecis is sok – hiszen akkorra már azok is nagyon vastagon száz lóerő felett jártak. Így 2008-ban a Kawasaki piacra dobta a Ninja 250-est. A soros kéthengeres masina ugyan takarékos elemekből építkezett, mégis komoly űrt töltött be a piacon.
Ha nem ordítana az oldalán a szám, simán el lehetne adni nagyobb gépnek is. Főleg így fotón – mert élőben azért látszik hogy nem egy testes darab
Az ember azonban olyan, hogy mindig többre vágyik. Pontosabban ilyenné tesznek minket, hiszen másképp nem működne a piacgazdaság. Folyton új vágyakat kell ébreszteni az emberekben, hogy ne legyenek elégedettek a meglévővel. Legyen újabb, jobb, szebb, erősebb alternatíva – mert így fogod lecserélni a motorodat is egy újra. Így aztán négy évvel később már el is indult a legkisebb Ninja újabb “hízásának” története: színre lépett a 300-as változat. Ami vitán felül jobb motor lett elődjénél.
A mókuskerék azonban nem állhat meg. Miután a 250-300 köbcentis, java részben már inkább két hengeres blokkal szerelt kis sportgépek szegmense világszerte telítődni látszott, a zöldek úgy döntöttek: inkább ők lépnek először. Tavaly Tokióban bemutatták a tovább növelt lökettérfogatú Ninja modellt, a 400-ast. Amely így öt-hat év után megint csak nem egy alapos ráncfelvarrás lett, hanem egy teljesen újratervezett masina. Nézzük, mikben változott és milyen lett!
Videónkban alaposan átnézzük a Ninja 400-as újdonságait és kiderítjük, milyen motor
A változás egyik szembetűnő része a soros kéthengeres erőforrás növelése. Hiszen az oldalidomon is látványosan ott világít a 400-as szám. A blokk így elődjénél jóval erősebb: 45 lóerőt és 37 newtonméter nyomatékot ad le, ráadásul mindkettőt a 300-asnál egy-, illetve kétezerrel alacsonyabb fordulaton. Így a közúton lényegesen jobban használható, mert nem muszáj annyira pörgetni. Az elődmodell ugyanis tényleg csak a felső fordulatszám-tartományban volt valóban élénken használható.
A harmadával megnövelt lökettérfogatú blokk sokkal nyomatékosabb – főleg az alacsonyabb fordulatszámokon
Az erejét nyilván a helyén kell kezelni és nem szabad túl sokat várni tőle. Amennyiben így teszünk, közúton vagy kisebb versenypályákon elegendő is lesz, amit tud. A tesztmotor ugyan abszolút bejáratósan került hozzánk, így viszonylag kíméletesen használtuk – meg a teszt idején még elég hűvös is volt. Így elsősorban arra derült fény, hogy nagy pörgetések nélkül is tökéletesen helytáll a közúti forgalomban – még akkor is, ha ésszerű keretek között viszonylag élénken gurulunk vele.
Az egyetlen kifogásolható rész a hajtáslánc környékén a végdob, amelynek a hangja elég vérszegényre sikerült. Nehéz megmondani, hogy nincs neki, vagy simán csak halkan csúnya. Sem álló helyzetben nem túl épületes az orgánuma, sem terhelésen, viszont menet közben a szélzaj valóban olyan korán elnyomja, hogy egyáltalán nem jut el a fülünkhöz. Egyszóval az a motor szó szerint sírva könyörög egy jó sportdobért!
A második oldalon jön a Ninja 400 legnagyobb erősségeinek csokorba gyűjtése – lapozz!
Cimkék:
Igazán motorosbarát szállást találni egy túra szervezésekor nem egyszerű. Legújabb weboldalunk ebben kíván segíteni, de most tőletek várjuk ezt.
Elolvasom »A motoKvíz tájékozódási túra mindkét célja megvalósult: a résztvevők jót motoroztak, közben pedig rengeteg pénzt gyűjtöttek a mentőmotorosoknak.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »