Nem ez az első alkalom, hogy a BMW karbon elemek sorozatgyártásával borzolja a leendő vásárlók kedélyeit. Az igaz, hogy eddig inkább a négykerekűek területén értek el jelentős eredményeket és tudták elsütni a szénszálas alapanyagot, például az I3 esetében. De azért vigyázó germán tekintetük a motorkerékpárok világát sem hagyja teljesen érintetlenül.
Hiába hisszük azt, hogy nem, nincs tovább, a technikán már lehetetlen reszelni: nyilván évről évre tévedünk. A HP4 Race-hez már korábban is villantottak szénszál erősítésű vázat és felnit a bajorok, de úgy látszik, hogy most egy újabb komoly fejlesztéssel nézhetünk szembe ebben a szegmensben.
Nagyjából ez az a terület, ahová várhatjuk a BMW legújabb fejlesztését. Ugyanis most bemutattak egy szénszálas műanyagból készült lengővillát, amivel kapcsolatban az a legnagyobb érdekesség, hogy nem kuriózumnak szánják, nem egyfajta műszaki kivagyiság, hanem egy sorozatgyártásra kész darab.
Természetesen a tömeggyártás kék-fehér szemüvegen keresztül azt jelenti, hogy naponta kétszáz darabot képesek előállítani. Ez akár azt is feltételezhetné, hogy számos motorban meg fog jelenni, de a szénszálas elemek előállítása olyan befektetést igényelne, ami jelentősen megnővelné ezeknek a motorkerékpároknak az árát. Tehát várhatóan nem a legnépszerűbb alapmodellekben fog felbukkanni. Sokkal inkább az említett HP4 Race-hez hasonló csúcskategóriás gépekben, amiken az ára egyébként is a csillagászíti magasságokban dagonyázik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »