Az Ionex nem csak egy robogó, hanem egy ambíciózus megoldásrendszer az elektromos járművek azon problémájára, hogy kiküszöböljék a töltéshez fűződő időveszteséget és ami még fontosabb: a macerásságát. Hiszen az ember nem más, mint egy gyarló büdös bunkó. Egy dolog addig érdekfeszítő számára, ameddig az nem kíván tőle különösebb erőfeszítéseket. Márpedig kikapni az aksit a robesz aljáról és kicserélni egy feltöltöttre, vagy otthon feldobni a hálózatra igazán nem lehet probléma senki számára, aki közlekedni akar.
Ez a megoldás kísértetiesen hasonlít arra, ahogyan a Honda gondolkodik erről a kérdéskörről. Ők az EV-Cub project kapcsán azt a kijelentést találták tenni, hogy idén akár már vásárlási alternatívaként is tudják kínálni a kismotorjukat, de a témát azóta is jótékony csend fedi. Az elektromos meghajtású PCX viszont előkerült az őszi Tokyo Motor Show-n, ami szintén a Mobile Pack szisztémát használja. Sőt, a Zero számára sem idegen a rendszer. Az pedig egy remek dolog, hogy a gyártók hasonló megoldást kínálnak a villanyrobogózás megvalósíthatóságára, hiszen az akár egy konszenzushoz és szabványosításhoz is vezethet.
Maga a robesz három akkumulátorral üzemel. A lábtartó alatt helyezkedik el kettő darab, egyenként öt kilogramm súlyú – tehát egy bevásárlószatyornál nem nehezebb – cserélhető aksi. Ezen kívül van benne egy fő elem, ami nem cserélhető. Ez menet közben töltődik és a két másik egység is gondoskodik arról, hogy optimális töltöttségi szinten maradjon. A Kymco szerint ezek együttes munkájával akár 200 kilométeres hatótáv is elérhető. Ez egy ingázó robesztól egyáltalán nem rossz teljesítmény. Nézzétek meg hozzá a videót, hogy a Kymco szerint milyen ideális jövőkép vár ránk.
A dolog igazán érdekes része az a csereállomás, amit a vállalat megálmodott. Nagyon idilli a kép, ahogyan elképzeljük, hogy a lemerült aksit csak úgy minden probléma nélkül kicseréljük a város valamelyik forgalmasabb pontján. Az első kérdés, hogy vajon mennyibe fog kerülni egy ilyen csere? Ugye nem gondoljátok, hogy senkinek nem csillannak fel a szemében a dollárjelek és puszta jószívűségből ingyen fogja üzemeltetni ezeket az állomáspontokat. A másik nagy kérdés, hogy meddig maradnak ezek épségben. Vajon mi történne egy olyan tárolóegységgel a Keleti Pályaudvar valamelyik dohos szegletében, ami köztudottan nagy értékű akkumulátor csomagokat rejt a belsejében?
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »