Amikor elérkezik egy nyári nagy túra megszervezésének az ideje, akkor úgy hívogatják a motorost az Alpok, mint a szirének Odüsszeuszt és csipet-csapatát. Ha ki akarod hagyni valamelyik csodálatos helyszínt – mint a Maloja-hágót -, akkor jobb ha te is a motorodhoz kötözöd magad és a haverok fülét viasszal öntöd ki, mert hipp-hopp ott találod magad. Na de mi a fenéért is akarnád kihagyni? Talán nem szereted a felhők közé emelkedő hegycsúcsokat? Esetleg a kristálytiszta tavakat? Na ugye.
A Maloja-hágó a svájci Alpokban 1’815 méteres magasságban található. Graubünden kantonban Bergellt köti össze Engadinnal és állítólag már a rómaiak korában is gyakran utaztak keresztül a hágón. Habár a valódi utakat csak 1839-ben építették ki. Persze akkor még nem tudták, hogy Európa egyik legszebb motoros túraútvonalának teszik le az alapjait, de innen is köszi srácok!
Kezdjük a túrát a már önmagában is lenyűgöző 333 méter magasan fekvő Chiavenna-ban. Innen a következő körülbelül 15 kilométer enyhe emelkedőn vezet felfelé egyfajta bemelegítés gyanánt, hogy aztán beinduljon az igazi buli. A határt magad mögött hagyva nyolc hajtűkanyar emlékeztet rá, hogy innentől figyelni kell. A kilátás természetesen továbbra is lélegzetelállító, az aszfalt pedig olyan barátságos, hogy kezd megfogalmazódni benned a motorod rugóútjának feleslegesen hosszúnak tűnő mivolta.
Amikor a gép előtt görnyedve nézed a következő szakaszt, akkor joggal feltételezheted, hogy a térképrajzoló gyereke átvette apu munkája felett az uralmat és egy zsírkrétával össze-vissza rajzolgatta az útvonalat. Pedig az az út tényleg ilyen kacskaringós és ha megnézed, hogy milyen magasra vezet akkor lehetnek elképzeléseid róla, hogy milyen élmény vár rád.
Ha felértél a hágó tetejére akkor 1’815 méter magasból tekinthetsz le a hegyről, ami azt jelenti, hogy 1’482 métert haladtál felfelé pedig csupán 35 kilométerrel mutat többet a napi számláló. Az út létfontosságú azok számára, akik el akarják érni a graubünden-i síterületet, ezért ritkán zárják le. De azért nem árt készülni alternatív útvonallal, hiszen időnként előfordul.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »