Ő királyi fensége Vilmos Artúr Fülöp Lajos, Cambridge hercege, Strathearn grófja, Carrickfergus bárója, A Legnemesebb Térdszalagrend Királyi Lovagja – vagy népszerűbb és egyszerűbb nevén Vilmos herceg elment meglátogatni a Triumph gyárat. És ez láthatólag kedvére való program volt.
Tudniillik a királyi sarjnak a motorozás nem csupán a menő misztérium megtestesítője, hiszen rendelkezik saját tapasztalattal az ügyben. Ő maga is motorozott, ameddig csak megtehette. Felesége – Katalin hercegné – azonban kevésbé lelkes a kétkerekűek világával szemben. Így az ő közbejárása nyomán Vilmos évek óta távol tartja magát a motoroktól.
Ő királyi fenségének meghívása nem egy szimpla gyárlátogatás volt. A hinckley-i központban egy olyan program népszerűsítése volt a cél, ami lehetőséget ad a látogatóknak, hogy betekintést nyerjenek a legsikeresebb brit motorgyártó vállalat mindennapjaiba.
Természetesen egy herceg szemét nem lehet annyival kiszúrni, amennyit egy átlagos látogató is kap. Így ha már ott volt, akkor megturnéztatták szerencsétlent az egész gyárépületben.
Cserébe pedig, hogy kibírta a több kilométernyi traktálást, bemutattak neki egy egyedi festésű tankot. Az üzemanyagtartályra az Egyesült Királyság zászlajának mintáját festették, beleírva, hogy “Duke of Cambridge” – azaz Cambridge hercege. Az nem teljesen tiszta, hogy ezt mennyire nevezhetjük ajándéknak. Persze két kínos mosoly között Vilmos tutira mondott valami illendőt. De hogy én a helyében addig ugrálnék annak a marketingesnek a bal heregolyóján, aki ezt kitalálta, ameddig sírva kér elnézést már azért is, hogy percenként kettőnél többször vesz levegőt, az tuti.
Végül eljött az a pillanat is, amit mindenki várt. A gyár vezetősége a herceg rendelkezésére bocsájtotta az egyik új 1200-es Tigert. A Triumphnál tudták, hogy ez nem semmi marketing lehetőség.
A fotósok pedig nyilván készültek életük fényképére, hiszen tudvalevő volt, hogy Vilmos évek óta nem ült nyeregben. Egyedül ő tűnhetett egy kicsit merevnek, de az vesse rá az első követ, akinek néhány év kihagyás után vizslató szemek és fotóapparátok kereszttüzében nem azon járna az esze, hogy most nagyon nem kellene bénázni. Szerencsére azért vette az akadályt. És ki tudja? Talán újra feltámad benne a kisördög és újra időt szakít – az egyébként egyáltalán nem veszélytelen – lovaspólózás mellett a motorozásra is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »