Retróhullám van, mese az meg nincs. Minden valamirevaló gyártó kínálatában hemzsegnek a klasszikus fazonú, a hatvanas-hetvenes-nyolcvanas éveket idéző vasak. Hiszen nagyon sok olyan motoros van, akinek a megjelenés kulcsfontosságú, szinte többet számít a gép műszaki tartalmánál. Persze amikor valaki igazi hobbijárműnek veszi a motort, vagy éppen az a harmadik masina otthon, ezek teljesen rendben is vannak. Ebbe a múltidéző vonalba érkezett a maga idejében a Honda CB1100 is.
A motor valóban szép összképet mutat a két kerek műszerrel, a hagyományos fazonú lámpával és a soros négyhengeres blokkjával. Nyilvánvaló, hogy a Honda történelmében meghatározó jelentőségű CB750 Four típusra kívántak utalni vele – de a részleteket végigmustrálva mégis egy sokkal modernebb paripa lett a végeredmény. Akad azonban, aki úgy gondolja: meg lehet ezt csinálni tökéletesen is. Mi több, meg is csinálták!
A japán WhiteHouse elkészítette ugyanis a CB1100 átalakító kittjét. A végeredmény egészen egyszerűen fenomenális lett – nézd csak meg a képeket! A teljes kitt rengeteg tételből áll: üzemanyag-tartály (ez az egyik kulcs!), első sárvédő, egyenesvonalú bordázott ülés, oldalsó takaróelemek, hátsó lámpa, teleszkóp-harmonikák, indexek és az első lámpa felfogató panele. Van egy kiegészítő, amely nem tartozik szorosan a csomaghoz, mégis azzal lesz parádés az összhatás: ez pedig a 4-1-4 rendszerű kipufogó.
A WiteHouse termékei eddig csak Japánban voltak elérhetők, azonban összefogtak a Samurider-rel, akik leszállítják az bárhova. Persze ha van egy CB1100-ad, és tökéletes CB750-replikát akarsz belőle építeni, nagyon bele kell nyúlni a pénztárcádba. Az egész csomag ára simán eléri egy néhány éves alapmotor használt-piaci értékét! Az egyik jó hír, hogy akár darabonként is meg lehet venni az alkotóelemeket – így apránként is csinosíthatod a gépet.
A másik jó hír, hogy a K10 kitt nem csak fémből és 1:1-es méretarányban vásárolható meg, hanem papírból is beszerezhető. Igaz, ez nem egy olyan ultra-realisztikus modell, mint a Yamaha YA-1. De ezt is neked kell összerakni – cserébe ingyen lesz! Sőt, még az sem baj, ha nem áll a garázsban egy Honda CB1100.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »