Az osztrákok modellkínálatából kiszivárgott két kedvelt motor: a 690-es, egyhengeres blokkal szerelt Enduro és annak aszfaltra épített, SMC változata. Voltak, akik a lépést azzal indokolták, hogy a cég nem akart saját háza tájékán belül konkurenciát csinálni a Husqvarna új 701-esének – pedig az igazságnak ehhez pont semmi köze. Egyszerűen a régi 690-es KTM blokk már nem tudta teljesíteni az Euro4 előírásait, és már nem akartak pénzt költeni a fejlesztésére – így menni kellett.
A nagy egyhengeresek kedvelői közül sokan bánatosak is voltak emiatt – azonban most érkezik számukra a jó hír: Mattighofenben csak egy kis átmeneti időre engedték el a vonalat! Az MCN fotósai ugyanis elkapták tesztelés közben az utódokat. A megoldás amúgy kézenfekvő volt: a Duke690 és a Husqvarna 701-es típusokban már bemutatkozott egy teljesen új egyhengeres blokk. Amely csak lökettérfogatában egyezik meg a régivel – amúgy belül teljesen más. A furat ugyanis 3 millimétert nőt, a lökethossz pedig értelemszerűen csökkent.
Így az újdonság sokkal könnyebben veszi a fordulatot, azaz jobban reagál a gázra. Tovább fordítva magyarra: élvezetesebb vele motorozni. Maga a henger is módosult, így a teljesítmény a kifutott verzióhoz képest 7 százalékot növekedett: immáron 73 lóerő. Ehhez 74 newtonméteres forgatónyomaték társul, a motorok tömege pedig vélhetően nem nőtt meg az előd 150 kilójához képest – így terelgetése terepen is roppant könnyű és élvezetes dolog lesz.
Mindehhez láthatóan egy csomó minden más is módosult. A rugóutak növekedtek: az Enduro változat az 500 EXC-F teleszkópjait használja. A WP Xplor 48 milliméteres teleszkópok 300 millimétert rugóznak ki – amely nyilván magával vonta a központi rugóstag módosítását is. De a komplett idomzat is új: a fejrészen sokkal filigránabb lett az eddig sem testes motor. Az ülés kényelmesebb és még előrébb csúszik, így a vezető a legjobb üléspozíciót tudja felvenni az első tengely terhelése érdekében.
A várakozások szerint mind a vadonatúj KTM 690 Enduro R és 690 SMC R idén ősszel fog hivatalosan is bemutatkozni, méghozzá a milánói EICMA keretein belül. Együtt a szintén oly sokak által annyira várt 790 Adventure kéthengeres kalandmotorral – így logikusan mindhárom új modell forgalmazása 2019-ben indul. Egy évet tehát még várni kell, utána viszont a KTM közepes lökettérfogatú modellkínálata olyan erős lesz, mint ebben a szegmensben senki másé!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »