Tudjátok úgy van ez, mint a házépítés: a végén derül ki, mit kellett volna másképpen csinálni! Egyre többet nézve egyre több dolog nem tetszett… Például a hátulja már elég széles lett, de mintha nem lett volna feneke a mocinak – és ez nem maradhatott így! Az ülésem ugyan praktikusnak bizonyult, de nagyobb tempónál szegény asszonykámat le akarta tépni a menetszél – mondjuk soha nem csúszott a hátamra! Ezen is alakítani kellett. Eljött az ősz, és azzal a “motor szétszed – alkatrész keres” időszaka. Tehát kezdődött minden elölről.
A farokidom keresés nem is egyszerű dolog, van ezerféle. Hogy melyik miként illeszkedik az összképbe – na ez a nem egyszerű! Megint csak a jó öreg Aprilia márka maradt donornak. Az 500-as robogó farokidom nyerte el tetszésemet. Mikor meghozta a futár és kibontottam, akkor esett le, honnan ismerős nekem a forma. Számomra egyből olyan Busásnak tűnt – ne kövezzetek meg érte! Ez a megvilágosodás hozta magával, hogy az eleje sem maradhat meg “fogatlannak” – így megpróbáltam építeni egy “túrabusát”.
A fejidomba Yamaha robogó hátsó irányjelző került – ez egy kicsit hajaz a nagy tesóra. Kezdődhetett újra a műsor: purhab – mert minden ezzel kezdődik! -, üvegszál, gitt és rengeteg türelem, kitartás. No meg a felségem biztatása! Mivel egyedi munkáról volt szó, nem volt értelme szerszámot készíteni a fejidomhoz. Rétegenként a purhabra felépítettem a formát – ügyelve a szimmetriára -, ez sem egyszerű feladat!
Az építés során már gondolkoztam a színen. Igazából egy dologban voltam biztos: MATT lesz! A csíkozást szintén a Busáról koppintottam, és muszáj volt maradnom a szürke árnyalatoknál, mert nem szerettem volna forgalmit cserélni. A matricázásban a kisfiam segített: megterveztük a moci új logóját a GSX-R mintájára – szerintem ez is ütősre sikerült! Próbáltam a minimum stílusra törekedni a matricákkal, mert szerintem a kevesebb néha több.
Nagy vonalakban ez lenne az átépítésem története, döntse el mindenki magában tetszik, vagy sem, de aki szeretne belevágni egy ilyen projektbe, annak hihetetlen kitartásra lesz szüksége. Ugyanis nagyon sok a buktató, mire összeáll a gépállat – viszont az embernek olyan motorja lesz a végén, amilyen tényleg senki másnak! Pont olyan, mint amit megálmodott magának…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »