A kilencedik szakaszt az időjárási körülmények miatt kénytelenek voltak törölni a szervezők – ezzel együtt még mindig sokkal kevesebb módosítás volt idén az útvonalon, mint az elmúlt években. A verseny 10. etapja is hosszú volt – és ezen a napon a Dakar Rally mezőnye már Argentínában száguldott. A motorok nagyon korán indultak: 4:30-kor, teljes sötétben és közel háromezer méteren kellett nyeregbe ülni, hogy kellemetlen, 320 kilométeres aszfaltozással lejöjjenek a hegyekből és kezdetét vegye a nagyon nehéz gyorsasági.
A speciált ráadásul két részre bontották. A reggeli hideg kezdés után (az előző jó néhány napon végig fáztak ám!) egy igen trükkös, sivatagos és tevefüves szakaszt kellett teljesíteni, amely 243 kilométeres volt – a hőmérséklet pedig egy csapásra 40 fok fölé emelkedett! Ez után egy neutralizációs etapon tettek meg több mint egy százast, hogy aztán újrainduljanak a stopperek egy újabb 129 kilométeres száguldásra. A szervezők előre jelezték, hogy ez nagyon nehéz lesz navigációs szempontból: köves talajon, kiszáradt folyómedrekben kellett haladni a versenyzőknek.
A fentiek jelentősége hamarosan ki is derül. De haladjunk időrendben! A Honda legjobbja, Kevin Benavides hazai földön még az addigi jó teljesítményéhez képest is megtáltosodott – és rommá verte a többieket. Reggeltől folyamatosan az élen állt, előnye egy darabig növekedett – de aztán Toby Price a 8-as KTM nyergében beállt egy biztos három perc körüli lemaradásra, és azt tartani is tudta. Adrien van Beveren már bő hat perces hátrányban volt Benavides mögött – azt is nyilatkozta az első gyorsasági céljában, hogy nagyon nehéz megtalálni azt a tempót, amely még nem extrém kockázatos, de nem is veszít vele vállalhatatlanul sok időt.
Azután következett a sorsfordító második mért szakasz. A nehéz navigációval nem is vicceltek a szervezők, ugyanis nagyjából a fél mezőny rontott itt. Köztük egy együtt haladó hármas boly, amelynek élén Benavides elnézett egy fordulót, Toby Price és a két szakaszt is nyerő Antoine Meo pedig követték. Mire kiderült számukra a hiba, már bő tíz kilométerrel eltértek az útvonaltól – így végül vissza kellett menniük a speciál elejére és újra kezdeni azt. Az eredmény? Több mint háromnegyed óra veszteség! Tegnapelőtt 22 másodpercekről beszélgettünk, emlékeztek?
Akik az éllovasokból jól navigáltak, az Adrien van Beveren és Matthias Walkner voltak. Úgy tűnt, ők lesznek a nap nagy-nagy nyertesei – de a dráma igazán még nem tombolta ki magát. A cél előtt mindössze három kilométerrel ugyanis a francia Yamahás iszonyatosan nagyot esett. Sajnos esélye sem volt a folytatásra, ugyanis eltört a kulcscsontja, valamint gerinc- és mellkasi sérüléseket is szenvedett. Pedig talán élete esélye volt a mostani – és a Yamahának is valódi csoda lett volna! De az élet sajnos ilyen…
Ezekkel a drámai eseményekkel pedig az élmezőny teljes mértékben a feje tetejére állt. Matthias Walkner átvette a vezetést – de nagyon! Az összetett második helyezett Joan Barreda közel negyven perces lemaradásban van mögötte – így ha Walkner nem hibázik, innen akár egyenes úton menetelhet a győzelemig. Van azonban még négy kemény és hosszú nap, így minden megtörténhet! A többiek sem adják fel és mennek tovább maximumon – mert ha az osztrákkal mégis történik valami, akkor minden innen megnyert másodperc a győzelmet jelentheti!
A második oldalon a napi összefoglaló videóval folytatjuk, amelyben több komoly bukás is megvan – de olvashatsz egy sajnálatos magyar vonatkozású drámáról is. No meg a részletes eredményeket is megtalálod, tehát lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »