A pihenő után elindult maratoni szakasz tegnap folytatódott. És ha már maraton, akkor a szervezők igazán megadták a módját: hatalmas tengerszint feletti magasságban (néhol majdnem elérték a 4’800 métert!) a leghosszabb gyorsaságit kellett teljesíteni a versenyzőknek. Összekötő szakasz kevés volt ugyan, viszont a speciál nem kevesebb, mint 498 kilométert tett ki! A körülmények közel sem voltak könnyűek: saras, köves és homokos szakasz is akadt bőséggel.
Joan Barreda előző napi felzárkózása várható módon megszakadt. A spanyolnak az orvosi vizsgálatok alapján szerencsére nem tört el semmije, azonban folyadék maradt a térdízületében. Így folytathatta a versenyt – de nyilván nem tudott maximumot teljesíteni. Annak fényében, ahogy előző nap leszállt a motorról, hatalmas teljesítmény, hogy a roppant hosszú etapot 12 perces hátránnyal a 8. helyen teljesítette. Így összetettben is visszaesett – de talán az a legfontosabb számára, hogy még versenyben van!
A nap folyamán végig a 6. szakaszt megnyerő Antoine Meo és a roppant erősen versenyző (tavaly már szakaszt is nyerő) amerikai Ricky Brabec fej-fej mellett húzta a gázt. Végül Meo bő egy perccel korábban ért be a célba – pedig az utolsó ellenőrző ponton még Brabec vezetett. Mögöttük a reggeli rajttól szinte folyamatosan Toby Price haladt a harmadik helyen a gyári KTM-mel – itt is futott be. Az ausztrál összetettben felzárkózott a negyedik helyre – és hátránya egyáltalán nem behozhatatlan.
A nap nagy vesztese sajnos a Yamaha francia pilótája, Xavier de Soultrait. Az összetett hatodik helyen indult, a nap során azonban hatalmasat bukott. Könyöke és térde is eltört, így mentőhelikopter vitte el a baleset helyéről – számára is véget ért a Dakar Rally. Amelynek motoros mezőnye már csak 98 kétkerekűt számlál – műszaki hiba vagy baleset miatt a rajtnál elindult motorosok közel harmada kénytelen volt már feladni a harcot!
Nem adta viszont fel a másik Yamaha nyergében Adrien van Beveren. Ugyan csak a hetedik helyen futott célba a maraton második napján, de még meg tudta őrizni összetett előnyét. Amely pontosan 22 másodperc a gyári Hondával versenyző Kevin Benavides előtt! Mindez a különbség 27 óra és 22 perc gyorsasági szakaszon töltött idő után ennyi – ezt pedig azt hiszem nyugodtan nevezhetjük nem túl soknak. De például a 3. és 4. helyezett két gyári KTM között is egy perc van, Barreda pedig féllel van lemaradva Price mögött… Az első hat versenyző van tíz percen belül – közülük nagyjából bárki megnyerheti a végén a meccset!
A második oldalon olyanokkal folytatjuk, akik nem a reflektorfényben versenyeznek – köztük a magyar motorosokkal is. De megtalálod a napi összefoglaló videót és az eredménytáblázatokat is. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »