Mivel új gumikon gurulok, az erőnek tiszteletet mutatva, óvatosan terelem a kanyar felé azt a csöpp hat milliónyi technikát, ami felnyitotta alattam a túlvilág kapuit! És ekkor jött a felismerés: a nem épp versenypálya minőségű aszfalton olyan pontossággal tudom ívre tenni ezt a csodát, hogy magam sem hiszem el. Pedig már bőven a megengedett sebességhatár felett tartok a célom felé.
Ez nem a tipikus A-ból B-be eljutós motor. Azoknak való, akik nem akarnak semmi mással foglalkozni, kizárólag a motorozással! Többféleképpen értelmezhető ez a mondat – de a szó legszorosabb értelmében kell érteni! A fogyasztást – mint értékelendő tényezőt – már most az elején el kell felejteni. Ha sok a ménes, akkor azt etetni kell. Ezek pedig igazi versenylovak! Zabálnak! A teszt dinamikusan megtett 1’500 kilométere során képtelen voltam 10 liter alá kalkulálni az abrak mennyiségét, cserébe viszont olyan vezetési élményt és teljesítmény áradatot kap a pilóta, ami abszolút nem egy hétköznapi jelenség!
Hiába az úthibák, a kanyarok, ezt a gépet nem lehet elterelni a lényegről: az aszfaltról! Erről személyesen Mr. Öhlins gondoskodik, és nyilván a Michelin Power RS is közrejátszik a megannyi elektronikai rásegítéssel karöltve! Személyre szabottságról szó sincs – holott a lehetőségek tárháza szinte végtelen. Minden úgy van, ahogy az előző felhasználó hagyta – és ez így tökéletes!
A motor 6’000-es fordulattól minden tartományban tökéletesen motorozható, elképesztő potenciál feszül az aszfaltnak. Nincs szükség itt sem visszaváltásra, sem felesleges korrigálásokra! A nyeregben szó szerint elhiszed, hogy halhatatlan vagy! Akár fel, akár lefelé váltasz a gyorsváltóval, mintha meleg csokoládé pudingba mártanád a csupasz lábad: selymesen, pontosan és finoman kapcsol minden fokozatot! Nem lehet zavarba hozni semmivel – lehetsz falábú vagy mániákus váltogató, a motornak ez a darabja is ámulatba ejtő!
Az áttételezés kérdését teljességgel megsemmisíti. Értelmetlen minden változtatás. Leszámítva a rendszámtábla tartót és a kuplung/fékkar kombinációt. Ez az egész úgy tökéletes, ahogy van – mind külsőleg, mind pedig belsőleg. Istentelen egy gőzmozdony ez. Nincs benne semmi váratlan vagy ijesztő – sem a hang, sem az érzés. Pontos és precíz, amit olasz motorról ilyen mértékben eddig nem mondhattunk el az elmúlt évtizedekben. Az egyetlen zavart pusztán az alapjáraton zörgő kuplung jelenti. De ezt elfeledve gyakorlatilag az olasz motorgyártás abszolút csúcsán járunk.
A hang pedig, ami a gyári kipuból árad: üresben síri csend, sebességben azonban nyit a szelep – és a pokol kapuit újra meg újra én magam nyitom meg a hatalom gyűrűjével, ami nem más mint az RSV4! Bődületes orgánumban ordít fel a V4: olyan ostorcsapásokat lehet csattintani a gázkar optimális fordulaton történő cibálásával, hogy azt a Hortobágyon is megirigyelnék.
Mindezt egy teljesen gyári hurkatöltővel, ami ugyan még nem az új keletű japán borzalom, de azért nem is egy Akra carbon. El sem merem képzelni, milyen lehet mindez valami komoly rendszerrel! Kész szerencse, hogy Brnoban és Misanoban is komoly Aprilia bolyok vannak, ahol ízlelgethettem a különböző kipufogó gyártók hangeffektjeit. Könnyű lenne megszokni, és imádnám!
A lassításról a Brembo monoblock fékek hihetetlen pontossággal és anyai lágysággal egyetlen ujj érintésre borítanak előre. Igazi vérbeli sportparipa ez: érzem, ezzel új személyes rekordokat dönthetnék a pályán! De olyan időket, amelyeket semmilyen más motorral sem! Mindezt olyan kényelemmel és biztonságban, hogy alig várom a felkérést: gyere, próbáld ki pályán is! Ahol aztán végre hasznát venném a megszámlálhatatlan beállításnak, amit a teljesen színes műszerfalon egy mikro kapcsoló segedelmével kedvemre konfigurálhatok. Már-már alapfelszereltség a manapság újonnan kikerülő sportgépeken az állítható kipörgésgátló, az ABS, az egykerekezés-gátló, a rajt-elektronika, ésatöbbi. Itt valóban minden fellelhető!
Telefonos alkalmazás segítségével visszanézhető és tárolható. Gyorsulást, lassulást, dőlésszöget – gyakorlatilag mindent mér és tárol nekünk, amire csak a pályán szükség lehet. Kész mérnöki csapatot kap az ember a motorral együtt! Mindez pedig csak azért, hogy a lehető legnagyobb élményfaktort nyújthassa a kifizetett 5’999’900.- forintos összegért! Egy pályanap szünetében órákig lehet elemezni, hogy az adott etapon belül mit is kellene másként csinálni a további másodpercek (vagy csak tizedek) faragásához. A kérdésre pedig, hogy ha rendelkezésre állna ez az összeg, mit vennék, ma már gondolkodás nélkül vágom rá: Aprilia RSV4 RF!
A harmadik oldalon találod a motor részletes műszaki adatait. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »