Pusztán brahiból írtuk ki pár éve az Onroad.hu-n, hogy menjünk el január elsején egyet motorozni. Valamikor tizenéve sportértékűnek tekintettem, hogy minden motoros szezont december 31-én zárjak le és január elsején azonnal nyissam is meg a következőt. Persze tiszta sor, hogy a dolognak az égvilágon semmi értelme – így ma már sem a magam, sem (főleg) más testi épségét nem veszélyeztetném egy buta elv kedvéért. Így értelemszerűen csak akkor kerül megrendezésre az Onroad.hu évadnyitó gurulása a szilveszter utáni első napon, ha az időjárás biztonsággal lehetővé teszi azt.
2018. január 1-én erre minden feltétel adottnak tűnt. Az elmúlt évekkel ellentétben nem csak annak örülhettünk, hogy nem volt tíz-tizenöt centi hó az utakon, hanem még a fagy közelébe sem süllyedt a hőmérő. Ami motoros szemmel nem utolsó dolog, hiszen az aszfaltra ledermedő pára az egyik legkomolyabb ellenség azoknak, akik szezonon kívül is vállalják a motorozást. Mert lehet ilyenkor gurulni – de ha jeges a kanyar, akkor hamar tud baj lenni!
Az előrejelzések elképesztően kedveztek nekünk. Míg december 30-án még komoly mínuszok voltak – az alföldi terepes évadzáróra menet reggel -8.5 fokban motoroztunk – az újév első napjára a fagy elengedett és komoly plusz fokokba csapott át a higanyszál. Így tényleg lehetővé vált, hogy a viccnek indult évadnyitó most először elhagyja Budapest területét. Budaörs előtt találkoztunk, hogy megcélozzuk az Üvegtigrist.
Az elmúlt néhány terepezés nyomait eltávolítandó egy komoly mosással kezdtem az évet – így mire odaértem a találkozási pontra, alig volt hely a benzinkúton. Pedig tervezett módon egy tágasabb töltőállomást választottam – azonban annak minden négyzetcentiméterén motorok parkoltak, mire megérkeztem. Gyors pacsizás, majd a pontos létszám felmérése nélkül egy perc késés nélkül elindultunk a Tinnye és Piliscsaba között található kultikus féltáv, az Üvegtigris felé.
Odaérve több dolog derült ki. Egyrészt az, hogy az Onroad.hu olvasói a 4-5 fok és a kissé nyálkás útviszonyok ellenére elképesztő fegyelemben képesek közösen motorozni. Gyönyörű, folyamatos csapatként érkeztünk meg a híressé vált lakókocsihoz, ahol Lali persze nem várt ránk. Várt viszont egyik nagyon kedves olvasónk, aki másodmagával és majdnem negyed hektóliter forró teával fogadta a csapatot.
Itt aztán a parkolást követően jókedvű forrótea-kortyolós beszélgetés közben a Garancs-tó partján megszámoltuk a motorokat is. 78 kétkerekű (na jó, volt köztük egy három abroncson guruló oldalkocsis gép is) lett a létszám. Ami a motoros szemmel elég lehetetlen január elsejei dátumhoz képest elképesztő eredmény volt! Ahogy az is, hogy az odaúthoz hasonlóan milyen fegyelmezetten álltunk össze egy csapatfotóra – majd hogy indultunk onnan tovább.
Újabb etapot követően a csapat nem túl sietős tagjaival még megálltunk a Budai Kuckó műintézményében, ahol Oldi most is önzetlenül megvendégelt mindenkit egy forró teára vagy kávéra. Sőt, idén még zserbó és már aprósütemények is vártak minket. Itt is csevegtünk egy jót, majd sötétedés előtt mindenki indult haza. Csodálatos volt így kezdeni a 2018-as évet – hálás köszönet mindenkinek, aki velünk tartott! Hasonlóan kellemes motoros szezont az évre az Onroad.hu valamennyi olvasójának!
FONTOS KÉRÉS: amennyiben van saját képed és/vagy videód a napról, azt kérlek töltsd fel a CIKK ALÁ hozzászólásban! Így egy csokorban nézhetünk végig minden emléket. Köszi!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »