Nehéz szívvel kell beismernem, hogy nem az a legfantasztikusabb dolog a világon, amikor az Onroad.hu munkatársai tesztelnek motort. Hanem az, amikor a NASA teszi ezt. Volt már rá példa, nem viccelek. Történt ez 1969-ben, amikor azzal kísérleteztek, hogy mi lenne a legalkalmasabb eszköz eljuttatni egy asztronautát A pontból B pontba a Hold felszínén. Akár hiszi a kedves olvasó, akár nem, a Honda Monkey komolyan felmerült a fejesekben. Igaz, hamar le is cserélték. Néhány zéró gravitációs tesztet követően egy házi fejlesztésű elektromos motorra.
A project persze mindig is csak egy mellékterv volt arra az esetre, ha netán a híressé vált Holdjáróval nem készülnének el időben. De mivel azt a mérnökök sikeresen illesztették az Apollo 15-höz, ezért nem motorozott még ember a Holdon.
A Suzuki bejelentette, hogy nem mást támogat az űrversenyben, mint az ISpace-t, akik várost terveznek a Hold felszínére, méghozzá 2040-re. Hogy tényleg lesz-e város a Holdon idestova 22 év múlva, azt talán érdemes nyitottan, de enyhe szkepticizmussal kezelni. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a dolog ne lenne véresen komoly. Az óriásvállalat ugyanis két olyan Hold-küldetést finanszíroz, ami 2020-ig bezárólag le fog zajlani. Azt pedig tudjuk, hogy ahol pénz van, ott nincs játék.
Ez a két küldetés lesz a jövőben tervezett város alapja. Ugyanis olyan önmagukat kicsomagoló egységek indulnak útnak, amiket egyfajta alapkőnek szán a Japán tech-vállalat. Ezt a leszálló egységet szeretnék folyamatosan bővíteni, ami terveik szerint a Hold kolonizálásához fog elvezetni. Ennek részleteiről ugyan nem sokat tudunk, de feltehetőleg a Suzuki a továbbiakban is részt fog venni a finanszírozásban. Ha pedig szerencsénk van, akkor előbb-utóbb elfér egy GSX-1000R is a dobozokban.
Az ISpace azt jósolja, hogy 2040-re legalább 1’000 ember fog a Hold felszínén élni, és 10’000-en fognak látogatóként tartózkodni ott. Ez pedig azt jelenti, hogy rengeteg iparág fog ott megjelenni. Építőipar, energiaipar, gyártás, acél, közlekedés, mezőgazdaság, orvostudomány, csak hogy a legkézenfekvőbbeket említsük. Tehát aki jó lóra tesz, és most jól fektet be, az nagyon jól járhat. És persze ez most nem tűnik ésszerűnek. De ne felejtsük el, hogy sokan Kolombusz Kristófot is csupán egy különc megszállottnak tartották annak idején.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »