Van annak valami oka mostanában, hogy a mini adventure kategóriában az élelmes motorgyártók kihasználatlan üzleti rést vélnek felfedezni. Kínál a BMW, a Suzuki és a Kawasaki is 300 köbcenti körüli világgá menős motorokat. Hozzájuk verődik a Sym motorgyártó vállalat is, akik eddig elsősorban robogók gyártásával szereztek maguknak nevet, többnyire a tőlünk keletebbre eső piacokon.
A Sym saját meghatározása szerint azon kezdő motorosokat kívánják megcélozni a termékükkel, akik olyan paripát szeretnének, ami változatos útviszonyok között is megállja a helyét. A Trazer 200-ban egy 183 köbcentis, egyhengeres motor lakozik, ami mintegy 18 lóerő és 16.2 newtonméter forgatónyomaték leadására képes.
A kezdő rider biztonságáról az ABS igyekszik gondoskodni, de a bátrabbak hamar fel fogják fedezni, hogy van rajta rosszalkodó üzemmód, és úgy ki fogják kapcsolni az utak terepesebbik oldalán, mint a sicc. Mindez nem is tűnik rossz elképzelésnek. Kiváltképp, hogy előzetes információink szerint az ára körülbelül feleannyi lesz, mint amennyit a nevesebb versenytársak kérnek hasonszőrű motorokért.
Nem a Trazer 200 a Sym egyetlen dobása. A café racer motorok szintén széles körben népszerűek. Így ha már úgyis bejelentgetnek, akkor útilaput kötöttek a korábbi Wolf modelljük talpára – ami egyfajta modern-retro stílust képviselt, talán a Kawasaki csupasz motorjaihoz közelálló formavilággal – és azt mondták, hogy itt van az új Wolf Café Racer.
Az új Wolfot egy 278 köbcentiméteres erőforrás hajtja, amit a korább, 250-es elődjétől örökölt meg, és fejlesztettek neki tovább. Ez 27 lóerővel, és 26 newtonméternyi forgatónyomatékkal szaggatja az aszfaltot. A motor új kipufogót is kapott, ami egyfelől segíti a középtartományban használhatóbbá tenni a masinát, másfelől pedig igazodni az Euro4 szigorú előírásaihoz. Szintén kap ABS-t – amit a Bosch szállít -, de természetesen az ő esetében ez nem lesz kikapcsolható.
Cimkék:
Megszokhattuk, hogy neves márkák termékeit előszeretettel másolják és silány minőségben, átcímkézve dobják piacra. Hasonló történhetett itt is.
Elolvasom »Az ilyen és ehhez hasonló helyzetek okozzák sokszor a motoros-autós ellentétet. Egy meggondolatlan előzés, és már meg is történik a baj.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »