Ugyanis Ola Stenegärd vette át a dizájn gyeplőt az amerikai mérnöktől a német motorgyártónál. Többek között olyan dolgok születtek regnálása alatt, mint a BMW R nineT, az S1000RR vagy a G310R. Stílusában pedig felfedezhető a klasszikus, a café racer, illetve az egyedi motorok iránti szeretete. Stockholmban tanult ipari formatervezést, de – akárcsak Robb – Kaliforniában, a pasadenai Dizájn Művészeti Egyetemen is szerzett egy diplomát. Karrierjét a SAAB-nál kezdte, majd az Inidan Motorcycles-hoz pártolt át. 2003 óta pedig a BMW Motorradnál dolgozik.
Még egy korábbi interjúban mondta el, hogy amikor a németekhez érkezett, ott nagyjából senkit sem érdekelt egy komoly sportmotor ötlete. Talán ezért is kapta meg ő a HP2 projektet. Látva annak sikerét, rábízták az S1000RR fejlesztésének vezetését is. Így visszanézve persze már egyértelmű, hogy egy zseniális motort alkotott a csapatával – de azt nem sokan gondolták, hogy ekkora siker lesz belőle. Választhatott volna egy konzervatívabb külsőt, de ehelyett egy igazán különleges és azonnal felismerhető gépet sikerült összerakniuk.
Ennek ellenére Stenegärd szívéhez mindig is közelebb álltak a klasszikusabb cruiserek és café racerek. Innen is jött az ismeretség Roland Sands-el. Ola nem volt félős, mutatott ugyanis Sands-nek pár aktuális, éppen készülőben lévő motort, akinek pedig igencsak tetszett a BMW új irányzata. Ezután elkezdtek egy közös, egyedi BMW projekten dolgozni aminek a Concept 90 lett a gyümölcse. Nagyjából ez időben (2013-at írunk) lett 90 éves a márka, és kellett valami, amivel meg tudnak emlékezni a nemes alkalomra. Erre pedig Stenegärd R nineT dizájnját választották.
Nem sokkal ezt követően beindult az R nineT szériagyártása, amely platformjára néhány év múlva már egy egész motor család épült. Ide tartozik az R nineT, az R nineT Scrambler, az R nineT Pure, az R nineT Urban G/S és persze a gyönyörű R nineT Racer is. Ha mindez nem lenne elég, Ola legújabb dobása, a G310R elég keményen robbant be a kis köbcentis, könnyű motorok piacára.
Azt pedig ki tudja, még mi mindent fog megvalósítani ez a svéd zseni. Részemről kétség nem fér hozzá, hogy van még pár ötlete, amiket már nagyban csiszolnak valahol mélyen, a BMW Motorrad egyik rejtett zugában. Csak ki kell várnunk a végeredményt!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »