A zöldek jelenleg futó szupernaked modellje is egy visszahívási akcióban fog részt venni. A Z900RS és a Z900RS Cafe alapmodelljének esetében előfordulhat ugyanis a hátsó rugóstag rögzítési pontjánál jelentkező probléma, ami a Kawasaki közleménye szerint egyelőre 2’383 darab motort érint.
Ezek szerint a hátsó rugóstag és a váz illesztési pontjánál – a furatnál – fordulhat elő rendellenes kopás. Ez kedvezőtlenül befolyásolhatja a hátsó rugóstag működését, ezért döntöttek a mérnökök a visszahívás mellett. A hiba a 2017 és 2018-as modelleknél jelentkezhet, azon belül is ZR900AH, ZR900BH és ZR900BJ szériáknál. A tulajdonosok hivatalos értesítőt fognak kapni arról, hogy saját modelljük érintett-e a programban vagy sem. Az ellenőrzést hivatalos Kawasaki partnereknél lehet elvégeztetni, akik felmérik a kopás mértékét. Ettől függően döntenek egy speciális alátét alkalmazása, vagy nagy fokú elhasználódás esetén a segédváz cseréje mellett.
A közleményből egyelőre nem derül ki, hogy a szóban forgó modellek kizárólag csak az USA-ban kerültek forgalomba, vagy jutott-e esetleg belőlük Európába is. Nem az első hasonló jellegű probléma a Kawasaki háza táján a meghibásodás. Személyes tapasztalatból tudom, hogy az első szériás Kawasaki ER6 is küzdött ilyesfajta gondokkal. Ott is hajlamos volt kopásra a rugóstag rögzítési pontja, bár ennél a modellnél csupán a vázrepedésre rendeltek el visszahívást, illetve térítésmentesen cserélték a repedt vázú modelleket. Mindenesetre érdemes egy szerelőnek megmutatni saját modellünket és felkeresni a márkakereskedést, ha találkozunk a problémával.
Cimkék:
Nemrég egy spanyol tervező társult egy kínai gyárral, hogy összehozzanak egy pár szexi elektromos motort. Ez az E-Café Racer lett a vége.
Elolvasom »Motorral az embernek sokkal alázatosabban kell közlekednie, mint bármi mással. Főleg ha egy bazi nagy platós teherautó a másik fél.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »