A bajorok birtokolják a járműgyártás legjobban csengő nevét. Ezen persze sokan fennakadnak, de a tény tény marad: minden ilyen témájú vizsgálat szerint a legértékesebb brand büszke címét az Apple és a BMW nagyjából felváltva birtokolja. A németek pedig – ha már elverekedték magukat idáig – komolyan veszik a jövőt is. Az meg ugye régóta tiszta sor, hogy a járműgyártás jövője – legalábbis a közepesen közeli időkre gondolva – az elektromos meghajtásé. Akár autóról, akár motorról beszélünk, a villanyos járművek egyetlen komoly rákfenéje nem más, mint az akkumulátor energiatároló képességének korlátai – így hát ezen kell leginkább javítani.
Az elektromos járműgyártás sémája nagyjából ugyanaz valamennyi márka esetében. A saját igényeikre egy erre szakosodott céggel elkészíttetik az akkumulátor egységet, amit beépítenek – és hozzáillesztik a hajtásláncot. Az akkugyártás rákfenéje – és ezzel van a legtöbb fenntartás is környezetvédelmi szempontból – a korlátozott mennyiségben elérhető fémek felhasználása. Nos, ezen a rendszeren kíván változtatni a BMW.
A 200 millió eurós beruházásból Münchenben épül fel az új központ, az Electric Battery Center. Itt a kétszáz fős gárda feladata az lesz, hogy kifejlesszék a BMW által “ötödik generációs elektromos hajtás” néven emlegetett rendszert, amely gyökeresen el fog térni a jelenlegiektől. Egyrészt olyan akkumulátort kell alkotniuk, amely környezetbarát anyagokból épül fel és sokkal hatékonyabb a jelenlegieknél. A cél nem csekély: az elektromos autók esetében nagyjából 700 kilométeres hatótáv! Azonban nem csupán arról van szó, hogy új akkukat akarnak létrehozni, hanem teljesen egy egységbe foglalni a komplett hajtásláncokat energiatárolóval, motorral és vezérlő elektronikával egyetemben.
Az pedig egészen egyértelmű, hogy a BMW motorkerékpárok is érintettek lesznek és profitálni fognak mindebből. Hiszen a bajorok évek óta gyártják elektromos robogójukat, a C-Evolution-t. Mellette azonban villanyhajtású tanulmányok egész sorát tárták eddig elénk: az eRR elektromos superbike, a hagyományokat folytató e-Boxer, vagy a jövőt vizionáló VISON NEXT 100. Az új centrum fejlesztőmunkája pedig nem a távoli jövőben lesz kézzel fogható, hanem sokkal előbb: az első ötödik generációs elektromos hajtáslánccal mozgatott bajor jármű sorozatgyártására a nem is túl távoli 2021-et tűzte ki célként a BMW vezetése!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »