A monobody részeként megtervezett alumínium hővédők nem csak szépek, de tényleg védik a motoros lábát a kipufogó által esetlegesen okozott égési sérülésektől – az MZ-s kollégák tudják, miről beszélek. Aranyos extra, hogy a kipufogó végén lévő furatok passzolnak a hővédő furataihoz. Ha azt gondoltátok, hogy egyszerű művelet volt, megcáfolnám: 438 furat található a lemezeken, amelyek át lettek ütve és fúrva, majd pedig egy rakat alapos felületkezelés után telibe fújták egy kis kályhaezüsttel. Hugo saját bevallása szerint mindez nagyjából 2’200 műveletet igényelt. Azt mindenki döntse el maga, hogy a végeredményt látva ez megérte-e.
Szerencséjükre a motorhoz nem kellett nyúlni, önmagában is elégnek bizonyult a V2-es blokk. A fődarabokat feketére fújták, míg a váz, a tank, és még egy-két alkatrész egy baromi élénk „Verde Legnano” zöld lett, ami bizonyos szögből metál sárgába megy át. A fejidomnak is csúfolható fényszóróházban két darab 500 lumenes LED lámpa rejtőzik, amelyek felváltva tudnak tompított és országúti fényt adni. A csutkakormányokat egy GSX-R adta, csak megfordítva rakták fel, ne kérdezzétek miért. A villanyak maradt gyári, csak a kulcsos indítás helyét átvette egy modernebb, gombos megoldás. Azért, hogy ne legyen olyan könnyű ellopni a motort, a Motogadget-től szereztek egy RFID olvasót, ami az ülésbe lett beépítve – így a motor csak akkor indul, ha az RFID érzékeli megfelelő jelet.
Az egész építésből sugárzik a „kevesebb néha több” mentalitás. Ha nem lenne ott a jellegzetes blokk, eltelne némi időbe, mire kitalálná az ember milyen géppel szemez éppen. A végeredmény könnyebb is lett mintegy 40 kilóval, ami a menetteljesítményre sincs káros hatással. A Triumph fel is kereste az építő párost egy ügyes kihívással: Londonban és San Franciscóban is meg kell építenie Adamnek és Hugónak egy-egy motort, de nem beszélhetnek egymásnak a projektjükről, a végeredmény csak a végén derül ki. Kíváncsian várjuk, mi sül ki belőle!
Cimkék:
A Honda csak az Egyesült Államokban közel 2'500 darab új CBR1000RR-t hív vissza, mert a benzinsapka beázhat a Fireblade-eken.
Elolvasom »A Benelli megmutatta az EICMA shown az új retró roadster motorját. A 400 köbcentis Imperiale a Royal Enfield ellen lép ringbe Indiában.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »