A Benelli bemutatta a teljesen új Imperiale névre hallgató, retró roadster motorját. Ugyan nemrég ejtettünk már szót erről a gépről annak kapcsán, hogy az új Benellik hellyel-közzel mintha merítettek volna inspirációt a Ducati modellektől. Akkor azonban csupán annyiban érintettük ezt a típust, hogy ha nem is a dukkókra, de a Kawasaki W800-ra azért ez is hasonlít. Sőt, egy kis hunyorgással némi SR400 vér is felfedezhető az ereiben.
De tegyük is hozzá, hogy ezen a vonalon nehéz is új formát teremteni, és azt is megértem, hogy egy éppen újra feltörekvőben lévő márka nem engedheti meg magának a kísérletezést. Na de uraim! Ha a motorjain büszkén és stílusosan hirdeti, hogy ők egy 1911 óta létező brand, akkor miért nem a saját történelmükből merítenek? Ők is gyártottak a második világháborút követően motorkerékpárokat. Nem is akármilyeneket! Gondoljunk csak a Tornado 650S modellre. Kiválóan modellt állhatott volna abból az érából, amiből az egész stílus táplálkozik.
Az Imperiale modellen már egy ideje dolgoznak a gyárban, mégis eddig lepel alatt tartotta azt a kínai-olasz fúziós gyártó. Csupán annyit lehetett tudni korábban, hogy érkezik az indiai piacra egy 400 köbcentiméteres modell a következő év elején. A DSK-Benelli – a Benelli indiai csápja – feltehetőleg a Royal Enfield Classic 350 ellenlábasának szánja. Így lehet, hogy nálunk is lehet majd kapni, de az egyértelmű üzenet az, hogy a roadster legnagyobb sikereire a gigaországban számítanak.
A motor hajtóerejét egy 373,5 köbcentiméteres, egy hengeres SOHC motor fogja szolgáltatni. A várakozások szerint 5’500-as fordulaton 20 lóerővel, 3’500-as fordulaton pedig 28 newtonméteres maximális forgatónyomatékkal fog kecsegtetni. Az erőátvitelről egy öt sebességes nyomatékváltó gondoskodik majd. Ami igazán fontos és érint minket az az, hogy ez az egész megfelel a szigorú Euro4 előírásoknak, tehát itt is forgalmazható a modell. Érdekes időzítés ez most, hogy az Enfield éppen Európa felé kacsintgat.
A Benelli Imperiale 400 a legszebb hagyományoknak megfelelően dupla bölcsővázon érkezik, a súlya nem fogja elérni a 200 kilogrammot, és 12 litert fogunk tudni beletankolni. Kíváncsian várjuk!
Cimkék:
A Londonban és San Franciscoban is megtalálható Untitled Motorcycles vette kezelésbe a Moto Guzzi egy modelljét és egész jó dolog sült ki belőle.
Elolvasom »A kaliforniai gyártó, az Arch Motorcycles három modellt tárt a nagyközönség elé. A KRGT-1, a Method 143 és az 1S hamarosan megvásárolható.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »