A transformers-űrrovar-technoszitakötő-gonoszrobot formát sokan és sokféleképpen megénekelték már, de most sem tudok betelni vele. Minden szögből letaglózó és bőven van rajta néznivaló! A szűkülő far, a széles vállak egészen bölényszerű fizimiskát kölcsönöznek a dögnek, amitől egy helyben állva is veszélyesnek látszik. A frissítés során a külsejét nem variálták, egyedül az arany futómű-elemekről lehet egyből felismerni, hogy valami történt. Mivel a sima MT-10 tesztjében alaposan kiveséztem, de utólag olvasva is egyet kell értenem magammal: ez itt nem egy kiöregedett sporttúra ruhátlanítva, hanem egy vérbő superbike “kényelmesítve”.
Egyértelmű, hogy az alapverzióhoz képest kevesebbet nem pakoltak bele, így a mindenféle elektronikus menetstabilizáló ketyerét, a háromféle gyújtástérképet és a kipörgésgátlót is megkapjuk. Mint említettem, újdonság az elektromos futómű, ami hasonlóan működik mint a BMW rendszere. Lehet állítani előfeszítést és csillapítást is a kormányról. Mire kitapasztaltam, sikerült egy deszkaszerűen kemény beállítással végigbakkecskézni a pilisen, de így az elképzelhető legdurvább helyzetekben sem sokallt be a futómű. Tényleg, olyan durva féktávokat vettem, olyan kemény gázkezeléssel, hogy egy analóg motoron a második kanyarban az árokból szedtek volna össze másnap reggel, de így csak annyi történt, hogy hihetetlenül királyt mentem, a motornak pedig meg sem kottyant. Nagyon hülyének kell lenni, hogy ezzel a szörnyeteggel besokallj! Természetes manapság a tempomat, ami csak negyedik fokozat felett, 50 és 180 kilométer per óra között működik, viszont irtó kellemessé teszi a túrákat. A gyorsváltó – ahogy az alapverzióban is – alap.
Ahogy a normál változat tesztjében is megírtam , ez a motor egészen hihetetlenül durva! Persze maradt a légiesen könnyen járó gázmarkolat is, szóval jött a szokásos ideges ugrabugra az első pár kilométeren, míg újra összeszoktunk. Hazafelé nem is nagyon nyomkodtam semmit, csak próbáltam újra befogadni az MT-10 jelenséget. Amit kedvelek a típuson, hogy nem az a gyerekmotor-méret, ami manapság általános, hanem komoly darab. Kicsit hátracsúszva a nyeregben frankón megtámaszthatjuk a fenekünket aaaaaa fenéktámasztón, és így kevésbé kell az életünkért kapaszkodni.
Mit fejleszthetsz azon, ami szinte tökéletes? Kicsit tovább fűszerezed, ügyelve arra, hogy ne legyen túl sok a cucc rajta. Az MT-10 maga a tökéletes sport-naked, így tényleg csak apróságokat lehetett hozzátenni. Amit meg igen, az az R1M miatt már polcon volt. Erre mondaná csettintve a rabbim, hogy jó üzlet, dehát nehéz manapság a japán motortervező-mérnök-bányászok élete… Persze van konkurencia Európából is, de azoknak unalmasabb a formavilága.
A következő oldalon a kategóriánkénti pontozást és értékelést találod. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »