Az éjszaka folyamán a Honda Tokióban hivatalosan is bemutatta vadonatúj zászlóshajóját. A GoldWing páratlanul hosszú, 18 éves modellciklus után újult meg, így szó nincs valamiféle óvatoskodásról: ez egy teljesen új modell. A sziluett ugyan azonnal felismerhetővé teszi, azonban nincs változatlanul hagyott porcikája. Ugyan sok kép és információ “kiszivárgott” már, de a biztos adatok most lettek nyilvánosak. Lássuk hát, milyen lett!
Megváltoztatták az eddigi névalkotási rendszert. A GoldWing innentől az eddigi F6B felépítését hordozza, vagyis nincs hátsó doboza és alacsonyabb a szélvédője. A GoldWing Tour viszont rendelkezik nagyobb szélvédővel – amely magasságában és dőlésszögében is elektromosan állítható – és három dobozzal. A felső tárolóban továbbra is elfér két bukósisak. Mindegyik változat hat sebességes szekvenciális váltóval érkezik, a Tour azonban kérhető harmadik generációs – első ízben hét sebességes! – DCT erőátvitellel, és rendelhető hozzá légzsák is. Az új GoldWing hasonló felépítés és felszereltség mellett pedig 48 kilóval (!!!) könnyebb, mint az előző generáció!
Az 1’833 köbcentiméteres hat hengeres boxert is az utolsó csavarig átdolgozták. Az erőforrás 6,2 kilogrammot fogyott 33,5 milliméterrel rövidebb lett, négy szelepes kialakítást kapott, fő sarokszámai pedig 93 kW (126,5 lóerő) 5’500-as fordulaton, illetve igen tekintélyes 170 newtonméter forgatónyomaték 4’500-nál. Természetesen elektromos gázt kapott (Throttle By Wire – TBW), így négyféle módból választhat a vezető: TOUR, SPORT, ECON és RAIN. Ezeknél nem csupán az erőforrás karakterisztikáját, hanem a gázreakciót, a futóművet, a menetvezérlő elektronikát és a fékerőt is az adott körülményekhez igazítja!
A korábban említett, alapkivitelnek számító hat sebességes hagyományos, szekvenciális váltó egy csúszókuplungot is kapott. Valamennyi motort felszerelték hegymeneti elindulást segítő rendszerrel (HSA), a hét sebességes DCT-s változat esetében pedig megjelent a START-STOP rendszer, amely megálláskor le is állítja az erőforrást. Itt az indítómotor és a generátor egy, erősített egységet képez (Integrated Starter Generator – ISG), amely egyben áramot fejleszt, indítja a boxert és megoldja a hátramenetet is.
A DCT kivitel ráadásul rendelkezik egy úgynevezett “sétáló móddal”, amikor a GoldWing egészen kis sebességgel mozog előrefelé is. A váltó minden eddiginél simábban kapcsol felfelé és vissza is, illetve amikor a vezető fő üzemmódot választ, a váltási séma is ahhoz igazodik – magyarul nem kell külön-külön állíthatni mindent a rengeteg lehetőség közül.
Fontos változás történt a futóműben is. Itt pont az jött be, amit régóta rebesgettek: elöl megjelent a teleszkópok nélküli, kettős lengőkaros konstrukció. Ez közel sem ismeretlen a motorkerékpár-iparban, így várható előnyeit is tudjuk. A Honda szerint az elődmodellhez képest az új GoldWing eleje harminc százalékkal simábban fut, jobban dönthető, nagyságrendekkel jobban és élvezetesebben vezethető motor lesz korábbi változatainál.
Az összes megszokott kényelmi felszereltség értelemszerűen megmarad. A központi színes 7 colos kijelző segítségével tudunk testre szabni mindent. Ülés- és kormányfűtést, fedélzeti szórakoztató elektronikát- és kommunikációt (minden bluetooth alapon működik), üzemmódot, futóművet, navigációt – és még annyi minden mást, hogy valószínűleg ezzel a motorral is érdemes lesz egy gyönge fél órát ismerkedni az első elindulás előtt.
Mint a bevezetőben említettem, 48 kilós tömeg-megtakarítást sikerült elérni a mérnököknek. Ezt azért számszerűsítsük: a GoldWing kivitel menetkészen 365 kilót, a Tour szekvenciális váltóval 379 kilót, míg a DCT-s kivitele 383-at nyom a mérlegen. Összességében tehát egy sokkal modernebb, de ami még fontosabb: sokkal jobb motort alkotott a Honda. Egy zászlóshajónak mindenben a csúcsot kell képviselnie – ez a motor pedig a technikai adatai alapján ezt kell hogy tudja. Már csak egy személyes menetpróba van hátra – azt hiszem, nincs újságíró, aki ne várná ezt nagyon!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »