Motoros szemmel nem tudok másként fogalmazni, mint hogy a BMW, a Honda és a Suzuki gyárt autókat is. Mintegy mellékesen – vethetnénk oda megelégedett látszatfelsőbbrendűséggel -, de azért fennen hordott orrunkba akkor is beleesnek a kis esőcseppek, amik aztán azt suttogják a fejünkbe, hogy valójában az a márka fő tevékenysége, a motorgyártás pedig egyfajta mellékvágány. Még ha a legszebb, legfinomabb, legművészibben kivitelezett is abból. A Yamahánál kicsit más a helyzet, hiszen az nem lep meg senkit, hogy remek hangszereket gyártanak. Na de egy négykerekű orrán a hangvillás embléma? Blaszfémia! Persze nem az, csak egy kicsit szokatlan a szemnek. Az idei Tokyo Motor Shown pedig ismét bemutatnak egy koncepció autót. Ismét, hiszen 2015-ben ezt a puskaport már egyszer ellőtték. Az viszont, hogy idén újra előveszik és büszke trófeaként körbehordozzák a nagyérdemű előtt, az azt jelenti, hogy komolyan is gondolják. Figyelem, a cikkben található képek illusztrációk, a két évvel ezelőtti állapotot mutatják. A jövő heti gigashow-n bemutatásra kerülő járgányt még titok övezi.
A vállalat nagyon készül arra, hogy idén ámulatba ejtse Tokyo népét – és ezzel együtt a világsajtót. Ennek érdekében pedig érdekesebbnél érdekesebb ötletekkel rukkolnak elő. Nemrég szót ejtettünk arról, hogy vannak elképzeléseik a mesterséges intelligencia és a motorozás élményének összekapcsolásáról. A MOTOROiDon kívül hallani lehet egy háromkerekű nagymotorról is. És akkor itt van nekünk a rendkívül kreatívan Sports Ride névre keresztelt négykerekű, amin lehet teli szájjal csámcsogni.
Akárhogy is, érdekes lesz az amit mutatnak. A 2015-ös koncepció képein még látni, hogy jól szétnéztek a konkurenciánál, hogy mit szeretnek az emberek. Látok én itt Alfás, Mazdás, Hondás megoldást, és lehet, hogy ez már összeesküvés elmélet, de mintha még Jaguar F-Type is lenne benne, éppen csak egy vonónyi. Nem baj ez feltétlenül, annak idején a rossz nyelvek szerint a Mazda MX-5 is úgy született, hogy szerettek volna gyártani egy olyan brit sportkupét, ami működik. Aztán tessék, miből lett a cserebogár. A 2017-es koncepciónál viszont már számíthatunk egy letisztultabb, homogénebb formára, valami sajátos kis attitűddel, amitől kifejezettem Yamahás lesz. Nem egyszerű valami ilyesmit kitalálni, de a kétkerekűek világában már bizonyítottak, szerintem menni fog nekik.
A Yamaha nem tévedt teljesen új területre, még ha ilyen emblémával nem is találkozhattunk négykerekű fajtársaink alatt. Hogy egészen pontos legyek a motorgyártásban van némi tapasztalatuk. A Fordnak egyes Taurus modelljeibe a kilencvenes években egy 3 literes, V6-os erőforrást szereltek, aminek a gyártója a Yamaha Motor Corporation volt. Jó is lett. Természetesen azóta elteltek az évek, és gyakorlatilag ami megváltozhatott, az megváltozott, de biztosan értékes tapasztalatokat szerezek akkoriban. Neves szakemberekből sincs hiány a project körül. A formatervet például az a Gordon Murray rakta le az asztalra, akinek a nevéhez olyan autók kapcsolódnak, mint a Mercedes-Benz SLR McLaren, és az autóversenyzős videó-játékok sztárja, a legendás McLaren F1 széria.
Iparági bennfentes pletykák alapján az erőforrás alapjául egy turbófeltöltős, háromhengeres szolgál, amit Motiv City Cartól kölcsönöznek, hiszen az a bevásárlókosár szintén Gordon Murray nevéhez köthető. Mint ahogy sok mással is összefüggésbe hozták már, amik főleg valamelyik motorkerékpárba való erőforrást említik, de ezeknek az igazságtartalmára valamivel kevesebb esély van.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »