Az ősz a motorkerékpár gyártók marketingeseinek a csúcsszezonja, mivel ekkor jelentik be a nagyközönségnek, a márkakereskedőknek és a konkurenciának, hogy mennyi és milyen újdonság lesz következő évben a szalonjaikban. Márkánként eltérő taktikát követnek, de általában bevált receptjeik vannak. Akadnak, akik apránként csepegtetik az információkat, hogy folyamatosan fenntartsák az érdeklődést. Mások a kiállítások alkalmával dobbantanak és próbálják letarolni a konkurenciát és meghökkenteni a vásárlókat, vagyis a motorosokat. Ebben a mai világban azonban nem sok minden maradhat titokban. Lesifotósok által készített képeken elmaszkírozott modellek részletei alapján lehet találgatni – vagy akár konkrét következtetéseket levonni. A másik véglet, amikor a nyomdából a frissen készülő prospektusról kerül nyilvánosságra “véletlenül” néhány fotó és a részletes műszaki adatokat is tartalmazó információhalmaz – persze még a hivatalos bemutató előtt. Most megpróbáljuk ezeknek az eddig általunk fellelt információknak az összegzését átnyújtani. Fontos megjegyezni, hogy folyamatosan bővülő adathalmazról van szó, így cikkünk a jelenlegi helyzetet mutatja be.
A Honda itt mutatja be október 25-én az új Gold Wing-et, amellyel korábban már többször is foglalkoztunk. Továbbá a motorozás jövőjének egyik variánsaként a Riding Assist koncepcióval elért eredményeiket tárják elénk. Minden bizonnyal kiemelt helyen fog szerepelni a Super Cub százmilliomodik példánya és az ahhoz tartozó történelem.
A Yamaha bemutatója már pontosan ismert: október 25-én (közép-európai idő szerint) reggel 5 óra 50 perckor mutatják be újdonságaikat. Feltételezéseink szerint a T7 túraenduro lesz reflektorfényben, de a Star Venture modellről is bővebb ismeretekre tehetünk szert. Rebesgetik egy MT-09SP érkezését is – hogy ennek van-e valóságalapja, az rövidesen kiderül. Viszont optikailag vélhetően a MOTOROiD fogja a legnagyobb attrakciót jelenteni.
Helyileg és a piaci viszonyokat figyelembe véve nekünk kiemeltebb jelentőségű a két nagy motorkerékpár bemutató az EICMA (Milánó, Olaszország) és az INTERMOT (Köln, Németország). Az utóbbi két évente kerül megrendezésre, tavaly volt és jövőre is lesz – tehát aki számít, az most az olasz nagyvárosba foglalt helyet magának és a járműveinek.
A BMW folyamatosan képben van – állandóan csepegtetik az információkat, mégis lélegzetvisszafojtva várjuk őket. Számos információt ők maguk hivatalosan is bejelentettek, illetve már korábbról tudunk boxer újdonságaikról is. Az F750GS-ként és F850GS-ként emlegetett új közepes motorjaik viszont hétpecsétes titkok – ezeket csak Milánóban leplezik le.
A Ducati már részletesen bemutatta a Monster 821-et. A Panigale V4 1100, a Multistrada 1260 és egy csupán sejtett új Scrambler megismeréséig néhányat még muszáj aludnunk.
A Harley-Davidson korábban komolyan kiterítette lapjait: az új Softail modellek már idehaza is kézzel foghatóak. Lehet, hogy valamit visznek még Milánóba – de akkor azt tényleg ügyesen titkolják.
A Hondánál november 6-án a Neo Sport Cafe debütál, amelyet európai piacra aposztrofálnak és a pletykák szerint CB1000R lesz a polgári neve. Továbbá nyilván itt is központban lesz az új Gold Wing és a Riding Assist. A meglévő modellek frissítése egyelőre elhomályosul az újdonságok fényében, de ez a legtöbb gyártó esetében így van.
A Kawasaki november 7-én tolja arcunkba a H2GT vagy H2SX névre hallgató kompresszoros túramotorját, illetve minden bizonnyal jön az új Z900RS és annak egy Café Racer változata is.
A KTM 790 Duke és 390 Adventure modelljeiről korábban már írtunk. Viszont a 390 Scrambler több mint érdekes lehet.
A Royal Enfield remélhetően valóban színre lép új 750-es blokkjával, amivel akár vissza is térhet Európába.
A Suzuki 2017-re rengeteg újdonságot mutatott be. Most valószínűleg az SV650X is Európában itt debütál, továbbá feltételezéseink vannak a GSX-S1000 túrasport változatáról és a GSX1250 Bandit Euro4 frissítéséről. A további modelleket még homály fedi.
A Triumph látogatóközpontjának bemutatásakor leleplezte legnagyobb 2018-as dobásait, ugyanakkor a Speedmaster és Bonneville Bobber Black jön a 2018-as kínálat részeként. De ne feledkezzünk meg a Tiger Explorer és Speed Triple és frissítésekről, amelyek aktuálisak lehetnek.
A Yamaha hozzánk, Európába is elhozza a Tokyoban bemutatandó újdonságait: a T7 túraendurot és a Star Venture-t (már amennyiben erre a piacra is bevezetik). Az biztos, hogy az MT-07-et is némileg frissítik, de komoly esély van a három hengeres és ugyanannyi kerekű MWT-9 hivatalos bemutatkozására is.
Úgyhogy első lépésként feszülten várjuk a holnapot – aztán november elejét! Természetesen mi igyekszünk minden fontos újdonságról beszámolni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »