A Ducati leleplezte a következő modellévre beígért öt újdonsága közül az elsőt: megérkezett az új Monster 821! A típus 25 éves évfordulójának alkalmából újraálmodott klasszikus csupasz gép nagy mértékben táplálkozik a korábbi 900-as és 1200-es szörnyetegek vonalvezetéseiből.
Egy szörnyet is lehet szeretni, mi az hogy! Az olaszok mindig tudták, hogyan kell a nyálelválasztó receptorokra is hatást gyakorló motort építeni – ez most is sikerült nekik. Olyan elemek, mint a térhálós váz, a kerek első lámpa vagy az oldalra húzott, immár dupla kipufogó itt is mind mind megtalálhatóak. A gyönyörű külsőhöz egy minden technikai újdonságot tartalmazó belső párosul, ezeket fogjuk most kicsit részletesebben is bemutatni.
Manapság már nem lehet motort eladni anélkül, hogy ne tartalmazná az összes, korábban csak sportgépekben elérhető vezetéstámogató rendszert. Ezek halmazát nevezi a bolognai gyártó nagyon találóan “Ducati Safety Pack”-nek. Ez tartalmazza a Bosch által fejlesztett ABS-t, a három (sport-normál-eső) fokozatba állítható traction controlt és vérmérsékletünknek megfelelően választható vezetői módokat. Mindezeket ráadásul egy színes TFT kijelzőn keresztül állíthatjuk kedvünk szerint, extraként pedig akár gyorsváltót és Ducati Multimédia Rendszert és kérhetünk.
A sportos vezetési élményt ezúttal a Testastretta 110 blokk, 43 milliméteres újragondolt, állítható első futómű, egy megtermett olasz pizza méretével vetekedő, 32 centis első féktárcsa-pár és radiális fékmunkahengerek szolgáltatják. A lég-olajos blokk 109 lóerő leadására képes 9’250-es fordulatszám mellett, viszont a teljes 86 newtonméternyi nyomaték már 7’750-nél rendelkezésre áll.
Ezek alapján a naked motorok világához illeszkedő mentalitású erőforrással riogathatjuk az utca népét. Közúti felhasználáshoz remekül illeszkedik, hogy már az alacsonyabb fordulatszám-tartományban is használható erővel dolgozhatunk.
Három, szebbnél szebb színben lesz elérhető az újdonság: Matte Black, Red és az ikonikus Ducati Yellow, ami csak a 821-hez lesz rendelhető. Véleményem szerint a Ducati ismét egy szerethető, közúti felhasználásra kellőképpen erős, könnyen kezelhető motort dobott a piacra, amely után garantált, hogy megfordulnak majd az emberek. A promóvideó remekül összefoglalja, mire való egy Monster: barátokkal, gyönyörű helyeken, napsütésben vadászni a kanyarokat – a megállókat pedig remek olasz ételek társaságában elütni. Pár percre el is felejtettem, hogy október és talpig érő köd van éppen…
A 2018-as paletta többi szereplőjéről a november 7-én, Milánóban kezdődő EICMA motorshow keretei között rántja le a leplet a gyártó. A további fejleményekért kövessetek minket!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »