A Realmore találta ki a cuccot és DAQRI Smart Helmet a teljes becsületes neve. Mivel a valóságra vetíti rá az infókat a felszerelés, itt nem is VR-ról (virtuális valóságról) hanem inkább AR-ről (vagyis „augmentált” valóságról) beszélünk. A sisak elején nem egy plexi található, hanem egy képernyő, avagy HUD (heads up display). Ez pedig minden releváns telemetriai adatot kijelez a motorról. Mivel hőkamerával is felszerelték, akár egy pillantás alatt leolvasható például a motor vagy a gumi hőmérséklete. Sőt, az elektronikai gondok kibogozása is jelentősen lerövidülhet, mivel elég ránézni az adott csatlakozóra és a cucc rögtön tolja az arcunkba a pin-ek számozását. Aki szenvedett valaha hasonlóval, az igencsak tudná értékelni az ilyen újítást.
Nem biztos, hogy okos döntés lenne az éles versenyeken minden szerelő fejére rátenni a sisakot, de ezt az Apriliánál is tudják. Egyelőre csak egy szerencsés viselte a boxutcában a prototípust. Verseny közben olyan hasznos infókkal is tud szolgálni a VR bukó, mint a körök száma vagy az üzemanyag mennyisége. De akár a megfelelő keverékű gumi kiválasztásában is segíthet. Mindez önmagában persze kevés egy verseny megnyeréséhez, de mondjuk a pitben elkövetett emberi hibákat jelentősen csökkentheti. Ez pedig máris időben mérhető javulást eredményezhet.
Ez az egész elsőre eléggé meredeknek tűnik, igaz? De tíz évvel ezelőtt gondolta volna bárki, hogy mára teljesen hétköznapi dolog lesz VR szemüvegben hadonászni a nappaliban? Hogy mennyire fog elterjedni a versenysportban ez a technológia, az persze még erősen kérdéses. Mi mindenesetre kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Azért mókás lenne, ha pár év múlva a box utcákba pillantva csak ilyen sisakos droidokat látnánk rohangálni. Akik mindenről mindent azonnal tudnak…
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A kis trike a leginkább környezetbarát dragbike: tényleg csak vízzel és levegővel gyorsul. Ezekkel hajtva a 0-260 km/h is 4,5 mp alatt megvan.
Elolvasom »A szezon elején kezdődött a Motoflywear, a kimondottan motorosoknak tervezett szemüveg értékesítése. Most országjáró körútra indulnak. (x)
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »