Pont egy kicsivel több, mint pletyka az, hogy a Ducati Multistrada új blokkot fog kapni. Méghozzá az XDiavelét. Igaz, viszonylag biztosra vehetjük a dolgot. A legszexibb európai motorgyár olyan dokumentumokat nyújtott be a Kaliforniai Levegőfelügyeleti Hatóságokhoz, amikben szerepel, hogy az immár három éves 1200-es erőforrást 1’262 köbcentiméterig akarják hizlalni, ami arra utal, hogy az olasz izommotorból fog érkezni. Ez pedig két dolgot vetít előre. Az egyik, hogy kapunk még néhány pacit – bár tartok tőle, hogy az eddigi 160 mellett nem sok dolguk lesz az új jövevényeknek. Ám ki tudja, hátha valaki hiányolta őket. A másik oldala a változásnak sokkal kevésbé fölösleges, hiszen a motor előreláthatóan majdnem tíz kilogrammal lesz könnyebb. A kisebb súly pedig általában véve is jól áll a vasaknak, főleg ha mégis csak egy túraendúróról beszélünk. Vagy legalábbis valami olyanról, ami úgy néz ki, mintha az lenne – bár a gyár maga is inkább csak az “Adventure bike” kifejezést használja.
Nagy változásra más tekintetben nem számítunk. Továbbra is elérhető lesz az “S” változat, vagy a kiemelten gusztusos Pike’s Peak csomag. A többi részlet még eléggé vázlatos. Mindenesetre én arra számítok, hogy az S variáns különleges Öhlins futóműve immár az alapcsomag részét fogja képezni. Biztosat azonban csak a novemberi EICMA show után fogunk megtudni, a leleplezés ugyanis akkorra várható.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »