Freyja egy öt éves ausztrál kislány, aki egy ritka rákbetegségben szenved. Az ő gyógykezelésére indult akcióba kapcsolódott be a MotoGP paddokcjának világa. A csapatok egy egészen elképesztő, 102 tételből álló sorozatot ajánlottak fel árverezésre. Ezeket meg tudod nézni tételesen: vannak térdkoptatók, csizmák, de komplett kipufogó-leömlő is. Mind személyesen aláírt, valódi ereklye. A Yamaha csapat sok egyéb mellett felajánlott egy régi kincset: Valentino Rossi 2011-ben saját kézzel írt szerelmes levelét.
A kilencszeres világbajnok érzelemdús sorainak keletkezése is érdekes. Amikor a sztár a Ducatihoz igazolt, a szakításról William Favero, a Yamaha sajtósa készített egy közleményt. Ezt nyomtatva elküldte Valénak, aki viszont túl személytelennek érezte azt. Így a papír hátuljára kézzel odafirkantotta saját verzióját – és ez lett akkor a szétválás hivatalos sajtóközleménye! Nos, ezt az eredeti kéziratot lehet megszerezni egyelőre potom 5’000 ausztrál dolláros kikiáltási árért. (Azért kíváncsi leszek, mennyi lesz a vége augusztus 16-án, de lehet hogy a hazánkig tartó postaköltség még simán beleférne…)
Végezetül nézzük, mit írt Vale igaz szerelmének, a Yamaha M1-nek búcsúzóul!
„Nagyon nehéz néhány szóban elmagyarázni, mit jelentett számomra a kapcsolat a Yamahával az elmúlt hét évben. Sok minden megváltozott azóta, hogy réges-régen, 2004-ben ide kerültem. Elsősorban Ő változott meg. Az M1-es. Akkor egy lenézett, középmezőnybe tartozó MotoGP motor volt. Azóta segítettünk neki alakulni és fejlődni. Ma látod, ahogy a boxban mosolyog, hiszen ma már Ő a legjobb! Azon emberek névsora, akik hozzásegítették ehhez a változáshoz, nagyon hosszú. Személyesen szeretnék köszönetet mondani Masao Furusawanak, Masahiko Nakajimanak és az én Hiroya Atsumimnak. De köszönöm minden mérnöknek és szerelőnek, akik nagyon keményen dolgoztak, hogy a mi M1-esünk arca így megváltozzon. Meg persze Jeremy Burgessnek és az összes emberemnek, akik szeretettel foglalkoztak Vele. És mindenkinek, a Yamahánál dolgozott az elmúlt években. Most eljött az ideje, hogy új kihívásokat keressek. A munkám a Yamahánál véget ért. Sajnos a legszebb szerelmek is véget érnek egyszer, de rengeteg gyönyörű emléket hagynak maguk után. Ilyen, amikor az én M1-esemmel először csókoltuk meg egymást Welkomban a füvön – már akkor azt mondta a szemembe nézve: SZERETLEK!”
Cimkék:
Az MX2 színpadára jövőre önindítóval ellátott és sokkal erősebb blokkal, új vázzal és első futóművel lép majd fel a Honda CRF250R.
Elolvasom »Új jármű kategóriák vagy a marketingesek, vagy az építők víziói nyomán jönnek létre. Ez csodálatos cross chopper az utóbbira sokkoló példa.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »