Amikor valaki aktív életet él, motorozik, majd egyszer csak egy baleset következtében mozgássérültté válik, gyökeresen megváltozik körülötte minden. A kerekesszékes embernek komoly feladat olyan izgalmakhoz jutni, mint korábban. Egy kis amerikai cég, a Trident Motorcycles azonban pontosan rájuk gondolva építette egy olyan járgányt, amely igazi adranlinbomba lesz számukra is. Persze van más megoldás, igazi motor is – de sokaknak az már örökre álom marad.)
A szerkezet igazából egy különleges trike. Három kereke van, de elöl található a dupla. Ezeket hajtja a keresztbe beépített motor. A Trident irányítását egy motorkerékpáréhoz hasonló kormánnyal kell végezni – az első kormányzott kerekek 45 fokos elfordulásra képesek mindkét irányban. A hátsó szóló kerék csupán szabadon futó üzemmódban követi a járművet.
Amely teljes egészében egy kerekesszék köré lett tervezve. Középen ugyanis egy megfelelő méretű lemezre lehet felgurulni, ott először a széket rögzíteni, majd a pilótát is. A könnyebb be- és kihajtás érdekében a hátsó futómű egy különleges hidraulikus egység. Képes oldalra kifordulni, ezzel téve megközelíthetővé a tolókocsi számára a kormány mögötti állást. Ezen felül azonban le is tudja engedni a Trident hátulját – így lesz igazán akadálymentes a bejutás.
A bevezetőben említett „adrenalinbomba” nem volt költői túlzás. A Trident tervezett menetkész tömege (ebbe állítólag beleszámoltak egy átlagos kerekesszéket is emberrel együtt) 567 kilogramm. Ezt egy választható négy hengeres benzinmotor mozgatja – elsődlegesen a Honda 1,8-as VTEC blokkját ajánlják turbófeltöltéssel, 210 lóerővel és öt sebességes automata erőátvitellel. Ez pedig ezzel a széles első nyomtávval brutális dolgokra lehet képes!

A hátsó futómű hidraulikusan oldalra fordul és leereszkedik, így akadálytalan a bejutás a kerekesszék számára
Pontosan ezért a Trident terve elkészült egészséges emberek számára is. Ekkor a középen levő, kerekesszék fogadására kialakított terület helyén egy sportülés található, amelyből szintén csak a kezeit használva irányíthatja az adrenalingyárat a pilóta. Ez a Model C, amelyet 24’600.- dollárért, vagyis közel 6,5 millió forintért rendelhető meg. A Limited Moblity Model – ez rendelkezik a fent részletezett hátsó futóművel és használható ezért kerekesszékkel is) pedig 29’800.- zöldhasút, vagyis 7,8 millát kóstál.
A Trident Motorcycle Kickstarter kampánya jelenleg folyik, így a gyártás csak annak befejezése után fog elindulni. Az biztos, hogy nem lesz egy Velorex elterjedtségű cucc, de hogy valódi élményeket fog szerezni boldog tulajdonosainak, az biztos!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Yamaha XSR népszerű az átépítő műhelyeknél. Mi is beszámoltunk néhány egyedi, vagy elvetemült megoldásról. De a Son of Time mindet felülmúlja!
Elolvasom »Sok hülyeséget építettek már a világon. Ez a dodzsem sem különb: azért pattintottak bele egy CBR600RR blokkot, hogy a leggyorsabb lehessen.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »