A Lambretta márkát az Innocenti hozta létre. Születésének oka hasonló volt a Vespáéhoz: a Második Világháború utáni Olaszországban a lakosságot valamilyen módon hozzásegíteni a közlekedés lehetőségéhez. A márka robogói hamar népszerűek lettek, de a gazdasági élet viharai mégsem kímélték őket (sem). A kis cég az anyavállalattal együtt a BLMC (British Leyland Motor Corporation) tulajdonába került, akik 1972-ben megszüntették a motorgyártást.
A gyártósort azonban megvette az indiai kormány, és ugyanettől az évtől SIL (Scooters India Ltd.) néven elkezdték a termelést. Az új néven futó gyártási periódus csúcsa 1980-81 volt, amikor is évi 35’000 robogót készítettek. 1987-re ez a szám 4’500-ra esett vissza, majd 1997-ben ismét véget ért egy korszak. A Lambretta tehát úgy tűnt, másodvirágzását is befejezte.
A huszonegyedik század azonban a márka születésének 70. évfordulójára egy csodás újjászületést hozott. Újraalakult a Lambretta Consortium, és mindjárt három modellel léptek a piacra. Persze pontosabb az “egy modell három erőforrással” meghatározás, hiszen a V-Special névre keresztelt robogó kapható három különböző méretű blokkal. Közös jellemvonásuk a klasszikus stílusjegyeket hordozó forma, amely méltón idézi fel a márka hőskorát.
Természetesen nem véletlen, hogy az újkori Lambretta ilyen jól néz ki. Hiába Milánó a divat és stílus fővárosa, a tervezést nem ott végezték. Azt ugyanis a Kiska hajtotta végre (ők vetik papírra ugye a KTM és az utcai Husqvarna paripák formáját is).
A V-Special háromféle motorral vásárolható meg. Az V50-es 3 lóerejétől a 169 köbcentis V200 12 paripájáig terjed a skála, a kettő között pedig egy nyolcadliteres blokk található. Közös jellemzőjük az Euro4 normáknak való megfelelés (az erőforrások természetesen befecskendezősek), valamint a CVT erőátvitel. No meg a csodaszép forma és a végtelenül igényes részletek.
Az ötvenes változat hátul még dobfékkel lassít, a nagyobbaknak már mindkét kerekén tárcsa található. Blokkolásgátlót is tartalmaz a fékrendszer, hiszen egy modern kis masináról beszélünk. Ezt erősíti a ledes világítás, a digitális műszeregység és a Bluetooth kapcsolat lehetősége is.
“La vita e bella” – hirdeti a Lambretta szlogenje. Vagyis “Az élet gyönyörű” – és ez tökéletesen illik a V-Special modellekre is. Csodaszép, érzelemgazdag forma, amely mindenkinek megdobbantja a szívét. Drukkoljunk, hogy megvesse a lábát a piacon a márka, hiszen ilyen egyéniségekre igenis hatalmas szükség van!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »