Nehéz ma már egy BMW R nineT Racer tesztet úgy kezdeni, hogy ne tűnjön elcsépeltnek a bevezető. Mesélni kéne egy kicsit a cég 90. születésnapján bemutatott alapverzióról, amely a megszokottól eltérően a legextrább változat, már ami a technikai jellemzőit illeti. Az első R nineT tesztjét már a bemutatkozásakor megejtettük, erről bővebben itt olvashatsz. A bajor gyártó tökéletes időzítéssel fogta be a vitorláiba a legújabb retró láz szelét, hogy meglovagolhassa ezt az újdonsült divathullámot. Az alapváltozatot sorra követik a technikailag kissé egyszerűbb, ám annál kívánatosabb járgányok, különböző stílusirányzatok jegyeit magukon viselve.
Így gyakorlatilag szinte egy kaptafára ma már öt modellt is kínál a BMW a Heritage elnevezésű géposztályban. Tavaly kipróbáltuk a Steve McQueen-szerű arcoknak készült R nineT Scrambler-t, és az idei szezonra is jutott három gyönyörű bringa ebből az irányvonalból. A letisztult formavilágú Pure tesztjét már olvashattátok, az ős G/S hagyatékát továbbvivő Urban G/S tesztje pedig hamarosan jön. Jelen bemutatónk alanya a Joe Bar Team képregények világát juttatja az eszünkbe. Ez a gép nem más, mint az R nineT Racer, amely egy hamisítatlan café racer, ahogyan a neve is sugallja.
Már a személyes találkozás előtt is alaposan ráizgultam a témára, ugyanis mondhatni megfertőzött a retró láz, így nehéz lesz a Racerről elfogulatlanul mesélni – mindenesetre megpróbálom. Az egy nagyon jó kérdés, hogy ennyire jól sikerült az elmúlt évek során a marketingesek kitartó munkája, vagy pedig alapból fogékonyabb lenne az ember erre a kifinomult, a mai transformers motorokhoz képest letisztultnak számító vonalvezetésre? Erre valószínűleg soha nem fogom megtudni a választ – a lényeg, hogy ez a BMW szép.
Ilyen egyszerűen és röviden. Aztán persze belemerülhetünk a részletekbe, kezdve a tekintetet egyből odavonzó fejidommal. A kerek lámpa mondhatni kötelező kellék, ettől eltérni nem szerencsés, hiszen a körnél tökéletesebb geometriai alakzatot nem találni. A elnyújtott, áramvonalas félidom és a tank vonala kiválóan integrálódik egy egységgé – ebben szerepet játszik a fehér színű fényezésen hosszanti irányban végigfutó, a BMW motorsportos hagyományait idéző trikolór.
Videónkban részletesen bemutatjuk a Racer-t
Ezt a vonalat megtöri a rövid nyereg, amely egy aprócska púpban végződik, ezzel feltéve a pontot az i-re. Így kell kinéznie egy café racer felső sziluettjének. Alaphelyzetben egyszemélyes a Racer, azonban a BMW moduláris vázának köszönhetően átvariálhatjuk kétszemélyessé egy hosszabb segédvázzal és plusz lábtartókkal az utasnak – ezzel azonban agyoncsapjuk magát a nagybetűs Stílust. Egy ilyen masina maradjon csak egyszemélyes!
A nyeregben helyet foglalva sportmotorokat idéző pozícióval találkozunk. Nem véletlen, hiszen a Racer formatervét a ’60-as és ’70-es évekbeli versenymotorok ihlették. A kormánycsutkák a szépen kidolgozott felső villahídból állnak ki a stílusra jellemző pozícióban. A lábtartót hátrébb és egy kicsit magasabbra helyezték a többi változathoz képest. Ezzel a változtatással adja ki azt a vagány üléspozíciót a jármű, amely a café racereket jellemzi. Nem annyira szélsőséges, mint egy mai speed gép, sokkal inkább a ’90-es évek kissé ormótlan, ám komfortosnak mondható sportmotorjait juttatja az eszünkbe.
Azzal viszont a leendő tulajdonosoknak számolni kell, hogy 180 centi felett némi kompromisszumra van szükség. A térdek hegyes szögben állnak és a deréknak, csuklónak is fárasztó ez a testhelyzet hosszabb távon. Persze, ha szerelmes vagy a motorba – a Racerbe könnyű -, akkor az ilyesmit elnézed neki. Nagy tempónál nyer értelmet ez a tettre kész, agresszív pozíció. Az autópályás sebességhatár környékén már van akkora menetszél, amely kellőképpen tehermentesíti a motoros csuklóját és derekát.
A második oldalon egyebek mellett az erőforrással és a futóművel is folytatjuk a vas bemutatását. Lapozz!
Cimkék:
A MotoPartsShop.hu kínálatában megjelentek az Astone bukósisakok. Hatalmas választék és igen jó ár-érték arány jellemzi őket. Ismerkedjünk! (x)
Elolvasom »A legnagyobb kánikulában sem szabad kesztyű nélkül, esetleg papucsban motorozni. Az Alpinestars cipői és kesztyűi ilyenkor is megvédenek. (x)
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »