Yamaha MT-09 ABS 2017 | |||
Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
Erőforrás |
A motor maradt amilyen volt: erős és sokoldalú. Az állítható karakterisztikának köszönhetően lehet sportos, kellemesen lágy (akár kezdőknek is ajánlható) és igazi vadállat is. A gyorsváltóval már az erőátvitel is mindenben megfelel valamennyi vásárlói igénynek, ami csak felmerülhet 2017-ben.
|
||
Teljesítmény | 5 | 5 | |
Nyomaték | 5 | 4 | |
Gázreakció | 10 | 10 | |
Rugalmasság | 10 | 8 | |
Vibráció | 5 | 5 | |
Akusztika | 5 | 3 | |
Erőátvitel | 10 | 9 | |
Összesen | 50 | 44 | |
Futómű |
A futómű sok paraméterben testre szabható, de mindenhez szerszám kell. A komfort a viszonylag hosszú rugóutak ellenére csak közepes, hiszen a motor sportosan feszesre van hangolva. Kanyarban is csak akkor jön némileg zavarba, ha gyatra az aszfalt – a rövid tengelytáv ilyenkor nem a legnagyobb előny. Jó burkolaton viszont igen jót lehet csapatni vele!
|
||
Állíthatóság elöl | 5 | 5 | |
Állíthatóság hátul | 5 | 3 | |
Egyenesfutás | 10 | 7 | |
Kanyarstabilitás | 10 | 7 | |
Komfort | 10 | 5 | |
Összesen | 40 | 27 | |
Biztonság |
Nem csak gyorsítani, de lassítani is kiválóan lehet az MT-09-est. Immáron széria az ABS is. Egyedül a kanyarban kell némileg óvatosan bánni az első fékkel, hiszen a rövid tengelytáv nagyjából törvényszerű velejárója a felegyenesedési hajlandóság.
|
||
Fék hatásfok | 10 | 9 | |
Fék adagolhatósága | 10 | 9 | |
Felegyenesedési hajlam | 5 | 4 | |
ABS működése | 5 | 5 | |
Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 5 | |
Összesen | 35 | 32 | |
Mindennapi használat |
A Yamaha MT-09 maradt ami volt: egy agresszív csupasz motor. A gyár által ráakasztott Hyper Naked jelző cseppet sem túlzás! Az egyes kategóriák alacsony pontszámait ebben az esetben egyáltalán nem kell kritikának venni, hiszen ettől a motortól nem is várjuk el, hogy kényelmes legyen az utasnak vagy hogy ne fújjon rajta veszettül a szél. Pont úgy jó, ahogy van!
|
||
Kényelem vezető | 10 | 7 | |
Kényelem utas | 5 | 3 | |
Szélvédelem | 5 | 0 | |
Pakolhatóság | 5 | 2 | |
Terhelhetőség | 5 | 4 | |
Világítás | 5 | 5 | |
Felszereltség | 5 | 5 | |
Hatótávolság | 5 | 3 | |
Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
Karbantartás | 5 | 5 | |
Összesen | 55 | 39 | |
Költségek |
Tudásához képest abszolút versenyképes a motor ára. A felszereltség is tökéletes. Amennyiben nem cibáljuk a bajszát, még kellemesen is tud fogyasztani – de azzal viszont értelmét veszti a sötét mivolta. A konstrukció már bizonyított, így túlzottan sok javítási költséggel sem kell számolnunk.
|
||
Ár | 10 | 7 | |
Fogyasztás | 5 | 4 | |
Fenntartás | 5 | 4 | |
Összesen | 20 | 15 | |
Mindösszesen | 200 | 157 |
Az utolsó oldalon jönnek a részletes műszaki adatok. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »