Önmagában az optika agresszívabbá tétele persze nem lett volna elegendő ahhoz, hogy a legmagasabb 2017-es igényekhez igazítsa a sötét japán fegyvert. Az MT-09 második generációja műszaki téren is jelentőset lépett előre, így abszolút mértékig megfelel a piac igényeinek – bármely versenytársával hasonlítsuk is össze.
Kezdjük egy olyan elemmel, amelyet már említettem korábban. A motoron megjelent kis “szárnyacskák” vagy azokhoz hasonló idomok ugyanis érzésre kiválóan működnek is. Tehát messze többet adnak a pusztán vadabb megjelenésnél: a nagy tempónál jelentkező ideges viselkedés és kormányszitálás – amelynek oka nyilván az első keréken lecsökkenő leszorítóerő volt – ugyanis most megszűnt. Persze továbbra sem a kétszáz fölötti száguldozás lesz az MT-09 fő vadászterülete, de megnyugtató, hogy amikor elkap a gépszíj és elvesztjük az önkontrollunkat, nem kell tartanunk a hirtelen csapdosásba kezdő kormánytól. Az ugyanis egy tapasztalatlanabb pilótát bizony komoly bajba sodorhat!
A futómű fő paraméterei nem változtak, azonban az első teleszkópok állíthatóak lettek: az egyik száron a húzó-, a másikon a nyomófokozati csillapítást szabhatjuk igényeinkhez. Persze ehhez nem árt érteni hozzá és kifinomult érzékszervekkel rendelkezni – én például teljesen elégedett voltam a gyári beállításokkal. Hátul az előfeszítést továbbra is csak körmös kulccsal állítgathatjuk – és valószínűleg továbbra sem fogjuk ezt gyakran megtenni. A 2017-es MT-09 a rövidebb hátsó traktus miatt még annyira sem alkalmas a két személyes használatra, mint az előd volt. Pedig már az is teljesen alkalmatlan volt rá…
A menetbiztonság oltárán immáron alapfelszerelés lett a fékekhez a blokkolásgátló, valamint a három állású menetvezérlő elektronika. A fékek remek hatásfoka megmaradt, az ABS azonban közúti használat során mindig komoly biztonsági többletet nyújt – ennek tehát örülni kell.
Mivel pedig a kompakt masina abszolút hajlamos a hajtott kerék elforgatására, a TCS úgyszintén sokat hozzá tud tenni a talpon maradáshoz. Persze ha “játszani” akarsz, választhatsz olyan állást is, amikor enged némi oldalirányú csúszást a rendszer, de a pofára esést azért iparkodik megakadályozni. Aki nagyon nagy aduász (vagy annak hiszi magát), az pedig tetszés szerint ki is iktathatja ezt a fajta védelmet.
Az MT-09 legújabb generációja kapott egy váltóasszisztenst is. Igaz, ez csak felfelé működik – de amikor élvezni akarjuk a száguldozást, már a teligázas felkapcsolás lehetősége is irtó jó dolog! Lefelé továbbra is kuplunggal és gázfröccsel kell kapcsolnunk – viszont a szintén most megjelent csúszókuplung azért ezen a területen is igyekszik megóvni minket, ha béna fakezűek vagyunk.
Mindent egybevéve a Yamaha nagyot gurított ezzel a “ráncfelvarrással”. Az idézőjel oka alapvetően az, hogy kicsit többről van azért szó egy óvatos fazonigazításnál. Az agresszívebb külső mellett megmaradt valamennyi erény, és ahol csak lehetett, fejlesztettek a motoron. Két dolog nem változott meg alapvetően: a baromi alacsony tömeg – amely miatt a piac egyik legélvezetesebb motorja marad az MT-09 – és az abszolút kedvező árazás!
Az összes műszaki fejlesztéssel együtt sem lépi át az árcetli a hárommilliós határt – ezért a pénzért ha ajándéknak nem is nevezhetjük a motort, de egy nagyon jó ár-érték arányú vételnek mindenképpen. Amennyiben tehát élvezetes motorozásra vágysz, amelynek megállóiban a kávézó előtt is sikereket érsz majd el a vasaddal, akkor az MT-09 környékén érdemes alaposan körülnézned!
A következő oldalon találod a pontozást és a szöveges értékelést. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »