Egyes tudósok azt állítják, hogy a teljes emberi populáció 20 százalékában van meg a vágy, hogy új helyeket fedezzen fel – vállalva a kockázatokat és a kihívásokat. Ezt a DRD4-7R jelű “kalandor gén”-nek köszönhetjük. Aztán vannak az extrém izgalmakat kereső mániákusok, akik például a jeges halállal flörtölnek oldalkocsis motorkerékpárokon a világ legmélyebb állóvizén, a Bajkál-tavon Szibériában. Talán van egy másik, eddig felfedezetlen gén is (amely alapján az evolúció is szelektál)?
A Bajkál-tó a világ legmélyebb tava, vize Földünk édesvízkészletének egyötödét teszi ki. A tó jege a mostanság enyhébb teleknek is köszönhetően igen veszélyes és változatos. Néhol tükörsima, néhol pedig töredezett a felülete, sok helyen pedig víz is van a jég fölött. Egy repedésbe való becsúszás végzetes lehet. A tó legmélyebb pontja 1’642, átlagmélysége 744 méter.
Eddig két alkalommal, 2015-ben és 2016-ban rendezték meg az eszement rallyt. Egy év kihagyás után, 2018-ban az Ice Run visszatér: tíz darab Ural oldalkocsis motorkerékpár és személyzete sorakozik majd fel a szibériai versenyen. Ez egy igazi őrült tíz napos kaland a befagyott Bajkál-tavon és a szibériai tájakon. Havas földutakon, erdei ösvényeken és befagyott folyókon át is küzdenek egymással majd a kétfős csapatok. A versenyzők GPS koordinátákat kapnak (konkrét tracket nem) amelyeket el kell érniük a sikeres teljesítéshez. (Ezeken a helyeken vételezhetnek üzemanyagot is.) A tó víz(jég)felülete óriási. Az útvonal ugyan a parttal párhuzamosan halad, gyakran azonban ez olyan távolságot jelent, hogy a szárazföldet látni sem lehet a zord időjárás miatt.
A március 15-i startot három napos tréning előzi meg, ez benne van a részvételi díjban – illetve terepjárós támogatást, baj esetén mentést is biztosítanak. Ebben az időszakban -20 celsius fok körüli a hőmérséklet a környéken, a legnagyobb veszélyt a jég beszakadása jelenti, a leggyakoribb sérüléseket pedig a hideg okozhatja. A szél sem fogja növelni a versenyzők komfortérzetét, valamint a kifogyó benzin problémája és a terep akadályainak leküzdése is embert próbáló feladatok elé állítják majd a vállalkozókat. A szöges gumi természetesen alap felszereltség.
Nagyjából ezen a vonalon haladnak:
Ez kétségkívül a világ egyik legextrémebb túraversenye. Jelentkezni limitált számban lehet, ha nem akarsz lemaradni, további információkat ITT találhatsz. Kedvcsinálónak a szervezők a következő videót ajánlják:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »