Ugye bennünk van a kisördög, amely állandóan többre és még többre késztet bennünket? Teljesítsünk még jobban, legyünk még ügyesebbek, okosabbak, fejlődjünk folyamatosan. Ennek az érzésnek köszönhetően egyre nagyobb gyakorisággal igényeljük az innovációt, a csúcstechnológia alkalmazását a használati eszközeinknél is. Aztán persze nem árt, ha ezek a tárgyak megtelnek a gyártósoron valamiféle lélekkel és emócióval, amely majd impulzusként hat ránk, vásárlókra – amelytől azt érezzük, hogy nekünk erre feltétlenül szükségünk van. És persze, miért ne elégítenénk ki a vágyainkat, ha van rá lehetőségünk? Ilyen vágykeltő eszköz a Ducati 1299 Superleggera is, amelyet az őszi EICMA kiállításon mutattak be az olaszok.
Mindig is érdekelt, hogy mi van a ruha alatt? Egy átlagos sportmotor olyan nőhöz hasonlítható leginkább, akiről tudjuk, hogy vonzóan öltözködik, de ruha nélkül nem ő lenne a legszebb. A Ducatinál viszont rendkívül kívánatos technikát rejtettek a csinos köntös alá. Az alábbi videóban belekóstolhatunk a bolognaiak legfejlettebb technológiáját felvonultató gépszív felépítésébe. Elképesztő teljesítményadatot közöltek a motor bemutatóján – az 1’285 köbcentiméteres L2-es erőforrás 215 lóerőt teljesít 11’000-es fordulaton, de igazán a forgatónyomaték az, amely nem piskóta. A 9’000-nél jelentkező 146,5 newtonméteres értékkel még a tapasztaltabb pilótáknak is érdemes tisztelettel bánniuk, hiába a temérdek elektronikai segédlet. Lássuk, mi kell az efféle pokoli teljesítményhez!
A Ducati 1299 Superleggera másik ütőkártyája a rendkívül alacsony menetkész tömeg. A mindössze 167 kilogrammos sportgép persze nem valósulhatott volna meg szénszálas műanyagok alkalmazása nélkül. Ebből a különleges anyagból készült például az egész váz és a lengőkar is, amelyről egy lenyűgöző virtuális videót közölt az olasz gyártó.
Szokták mondani, hogy a jóból csak keveset adnak. Ez itt is érvényesül, ugyanis csak 500 darabot gyártanak ebből a különleges masinából. Ennek köszönhetően igazi gyűjtői darabbá válnak majd azok a példányok, amelyek túlélik a vad pályanapokat. Ha felkeltette az érdeklődésedet ez a különleges Ducati, ide kattintva részletes leírást olvashatsz a típusról. A végére pedig következzék még egy kis legó!
Cimkék:
A néhány éve feltámadt brit márka újabb modellt mutatott be. A Hesketh Vailant szíve egy 2'100-as V2-es. Feltöltve! Ritka darab lesz, a biztos.
Elolvasom »Az amerikai legendagyár sokak szerint szentségtörésnek számító 750-eséből egy egészen izgalmas masinát faragott: ő lett a Street Rod.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »