A Yamaha tovább folytatja az MT-09-el debütáló „sötét oldal” bővítését, az MT-09 Tracer és a Tracer 700 után megérkezett a csúcsmodellnek számító MT-10 hyper-naked túrásított változata. A motorról ugyan már írtunk egy tájékoztató kishírt, most azonban hivatalosan is bemutatkozott. A természetesebb ergonómia új vezetési pozíciót kínál, amivel sokkal használhatóbb lett a Tourer Edition néven megjelenő kiadás. A motort azoknak a hosszútávfutó adrenalinfüggőknek tervezték, akiknek fontos a praktikum, a kényelem és a szélesebb körű felhasználás.
A változások a motor számos pontján tetten érhetőek. A plusz aerodinamikai elemek (kézvédő és túraplexi) jobban kímélik a felsőtestet és az ujjízületeket a menetszéltől, miközben a komfort ülés a kategóriában szinte egyedülálló módon támogatja az egész éjszakás csapatásokat. A puha ABS oldaldobozok drámaian megnövelik a funkcionalitást és csomagban akár a TomTom Rider GPS is beikszelhető a megrendelőlapon.
Az összes kiegészítő rendelkezésére áll a jelenlegi MT-10 tulajdonosoknak is, de a Tourer Edition csomagban vásárolva lényegesen olcsóbban hozható ki. Csak a GPS-en 200 eurót, vagyis nagyjából 60’000.- forintot takaríthatunk meg. Minden más maradt a régiben, valamennyi elektromos segédlet a rendelkezésünkre áll a stresszmentes, tempós éjszakai gurulásokhoz.
Az alapnak számító ABS mellett különböző gyújtástérképek, kipörgésgátló, valamint 50 és 180 kilométer/óra között használható tempomat áll rendelkezésre. Mechanikus oldalon a speciális kuplung támogatja a kényelmes váltásokat, valamint nem kell lemondanunk a mindkét irányba használható gyorsváltóról sem. A KYB futómű az YZF-R1-ből érkezik és teljesen testre szabható elöl és hátul is.
Az MT-10 Tourer Edition forgalmazása márciusban kezdődik, méghozzá három színben: Tech Black (fekete), Race Blu (kék), és Night Fluo (szürke-neon), ami a fenti képen is látható. Az árakról egyenlőre nem adott pontos tájékoztatást a Yamaha – ez természetesen országonként jelentősen eltérhet a különböző állami sarcok miatt.
Cimkék:
Szokták mondani: az élet a legjobb forgatókönyvíró. Ami ezen a héten történt olvasónkkal, arra szavak sincsenek: visszakapta ellopott R1-esét!
Elolvasom »Néhány ügyes srác igyekezett minél nagyobbakat repülni motorjával. Azonban nem figyeltek eléggé, így az ugratás majdnem bajjal végződött!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »