Személy szerint szerencsére még nem éltem át, milyen érzés, amikor az embernek egy vadidegen bűnöző eltulajdonítja járművét. Főleg, ha az egy szeretett motorkerékpár. Olvasónk, Nagy Ferenc fordult hozzánk személyes, frissen bekövetkezett tragédiájával, és kér mindenkit, hogy amennyiben tud, segítsen. Ez egy “sima” motorlopás esetén is elfogadható kérés lenne – itt azonban ráadásul sokkal kacifántosabb a történet. Ferenc ugyanis egy kis vidéki szervizben hagyta masináját, hogy az felkészülten várhassa a tavaszt. Csakhogy onnan ellopták! Következzen olvasónk és motoros társunk beszámolója a történtekről.
“Üdvözletem, kedves szerkesztő. Évek óta követem az Onroad.hu oldalát, és szomorúan olvasom, amikor ellopnak egy motort. Most a segítségeteket kérném, ugyanis saját szeretett motoromat lopták el. Két éven keresztül csak azért dolgoztam külföldön, hogy megvalósítsam az álmomat. Tavaly novemberben jöttem haza Németországból, előtte egy hónappal vettem a motort. Eddig újítgattam, szeretgettem, de alig volt alkalmam felülni rá. A mai nap folyamán pedig egy szervizből tulajdonították el a mindenemet. Ez egy észak-dunántúli városban található, egy volt TSZ udvarában egy raktárból lett kialakítva. Itt több cég és vállalkozó is bérel raktárat, épületet. Mint utólag kiderült, az egész terület ugyan körbe van kerítve és van egy porta is, de portás már rég nincs. A kapu tárva-nyitva, sajnos se kamera, se riasztó nem volt az épületnél. Egy lakatot kellett leverni, még a motorom kulcsa is ott volt az asztalon. A legszomorúbb, hogy cascom nem volt (csak kötelezőm), és a műhelyen sem volt semmiféle biztosítás. Amennyiben nem lesz meg a majd három millió forint értékű motorom, attól tartok, nem kapok semmiféle kártérítést.
Ez a motor volt az álmom, és sajnos ha nem lesz meg, többet valószínűleg soha nem lesz ennyi pénzem egy ilyen gyönyörűségre! Nem tudom, mitévő legyek ilyen helyzetben. Nem gondoltam, hogy ez megtörténhet. Kérlek, osszátok meg a történetemet – jusson el minél több emberhez, hátha lesz aki tud segíteni. A gép adatai: 2008-as Yamaha YZF-R1, rendszáma UKY-737. Különös ismertető jelek: teljes Bódis kipufogó rendszer, bukógomba szett, felnicsík, teljesen karcmentes Monster jel a szélvédő plexin.”
Természetesen azonnal felvettem a kapcsolatot a Motoros Érdekképviseleti Központ vezetőjével, Csapó Zolival. Ő elmondta, hogy a szerviz akkor is felelősséggel tartozik a nála hagyott értékekért, ha nincs felelősségbiztosítása. Ebben az esetben Ferenctől tudom, hogy munkalap nélkül hagyta ott az R1-est, a szerelő azonban a rendőrségi nyomozás során elismerte, hogy a bezárt műhelyből tulajdonították el a megvetendő gonosztevők Ferenc Yamaháját. Zoliék természetesen olvasónknak is igyekeznek szakjogászi segítséget adni, hogy ne maradjon kártérítés nélkül ebben a szörnyű helyzetben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »