Szombat reggel van, vészesen közeledik már a tavasz. Igaz, még nagyjából egy hónapot várni kell, hogy a naptár szerint is azt mondhassuk: új évszakba léptünk – de ilyenkor már minden jóérzésű motoros ember tűkön ül és lesi az időjárás előrejelzést. Aztán a reggeli kávét szürcsölgetve felütjük az internetet, ahol igazán megindító, pár perces motoros filmeket találhatunk. És mi kellhet ahhoz, hogy tökéletesen induljon a hétvége? Igen, egy csodaszép talján paripa, amelynek érkezéséről már beszámoltunk ősszel, de most alaposabban is szemügyre vesszük. A Ducati Scrambler Café Racer neve egy hatalmas paradoxon, ám maga a motor az idei év egyik legszebb sorozatgyártású kétkerekűje.
Egyértelműen egy csupasz utcai versenyzőről van szó, azonban a retró jellegű Scrambler családnak a leszármazottja, innen ered a kissé ügyetlen névválasztás. A Café Raceren megtalálunk szinte mindent, ami ehhez a stílushoz elengedhetetlen. Van rajta csutkakormány, a végükre szerelt tükrökkel, egyszemélyes nyereg burkolt rövid farrésszel és mindkét oldalt egy-egy tábla a rajtszámnak. A kerek fényszóró tetején egyetlen egységbe integrált műszercsoportot találunk. A rendszámtábla elhelyezése kissé érdekes, de sajnos ennek pozícióját külön jogszabály rögzíti, így nehéz egy ilyen csapott farú gépen szépen elhelyezni a hatósági plakettet.
A vagány Ducati szívét jól ismerjük a korábbi Scrambler változatokból, de nem árt, ha átismételjük ezt a műszaki csemegét. A 90°-os hengerszögű V2-es erőforrás – amelyet nevezzünk bolognai módra L2-nek – 803 köbcentiméteres hengerűrtartalomból 75 lóerőt és 68 newtonmétert szabadít a lánchajtásra. Az erőforrás összképébe nem rondít bele a modern klasszikusok rákfenéje, a vízhűtő ormótlan mivolta, mivel ez a blokk léghűtéses.
A fejreállított Kayaba teleszkópok és az egyetlen, ám 330 milliméter átmérőjű tárcsával dolgozó Brembo fékrendszer mind a sportos menettulajdonságokat vetíti előre. Az már csak hab a tortán, mikor megpillantjuk a rozsdamentes acélból készült Termignoni kipufogórendszert. Hátborzongatóan gyönyörűen szól az L2-es ezzel a csővel, hallgassátok csak! A videón ugyan nem a Café Racer változat látható, de az erőforrás ugyanaz.
A következő oldalon jön a Café Racer igazi videója és még egy csomó fotó. No meg kiderül a gép hazai ára is. Lapozz!
Cimkék:
A hazai motorosoknak nagy szüksége lenne egy megfelelő, közös érdekeinket képviselő szervezetre. Előbb azonban nekünk kell egységesnek lennünk!
Elolvasom »A Husqvarna 2016-ra közel másfélszeresére növelte eladásait, ami azért nem semmi egy ilyen relatív kis cégtől!
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »