Két magyar színekben versenyző motorosunk közül Dési János tovább javított: a második napot a napot a 72. helyen zárta. Összetettben is ugyanebben a pozícióban várta a mai rajtot. Horváth Lajos újoncként a 126. pozícióban futott célba, az összesített táblázatban pedig a 128. Igazi élmény számunkra, hogy Laller a verseny mellett blogot is vezet, így folyamatosan kapunk tőle információkat kvázi első kézből. Hogy milyen belülről egy ilyen “eseménytelen” nap, azt nagyon jól írják le lenti sorai.
“Hajnali 4-kor volt az ébresztőnk, egy elég meleg és fülledt éjszaka után, de mindent leszámítva jól aludtam az éjjel. Ezután nem sokkal már indulni is kellett az összekötő, laza kis pár száz kilométeres szakaszra, aminek a végén a speciál rajtja kezdődött. 11:05 perckor rajtoltam el, pokoli hőségben. 47 fok volt a napon, ilyen meleget még sohasem tapasztaltam. Valamivel már nyugodtabban kezdtem neki a mai napnak, bár ez az egész koránt sem az, amire számítottam, és amiről eddig álmodtam. Ez a valóság, ami emberfeletti erőt kíván, és vesz is el. Oly annyira, hogy a mai utolsó ellenőrző pont után rosszul lettem a hőségtől, és muszáj volt pihenőt tartanom.”
“Nehéz volt a mai etap, ahányszor felálltam a motoron, rögtön arcon vágott a forró levegő. Sajnos ülni még mindig nagyon fájdalmas, de sok választásom nem volt. Betértem az első benzinkútra, ami szembe jött, vettem 2 flakon ásványvizet és mindet a nyakamra öntöttem. Ettől jobban is lettem. Ezután folytattam az utat a bivac-ig, ahová este 7 óra tájékán érkeztem meg. Ott vettem észre, hogy az orrom és a kezeim is teljesen leégtek, azok a három centin, ami a kabát és a kesztyű között volt, annyira tűzött ma a nap. Összességében jól éreztem magam, ezeket az ” apróságokat ” leszámítva, amik elkísérnek engem az úton.”
“Holnap egy nagyon hosszú szakasz és nap következik, 780 km összekötő szakasz vár rám, és 364 km speciálist fog közre ez a távolság, szóval több mint 1000 km következik. Most Tucumán-ban vagyunk, a bivacból már látni a hegyeket, ahogyan tornyosulnak felénk, holnap pedig irány felfelé rajtuk keresztül egészen San Salvador de Jujuy városa felé, a következő nap céljához. Nagyon jó lenne időben lefeküdni és igazán kipihenni magam, hogy újult erővel vághassak neki az utamnak.”
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | PRICE (AUS) | KTM | 02:37:32 | – | – |
2. | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 02:41:23 | 00:03:51 | – |
3. | 23 | DE SOULTRAIT (FRA) | YAMAHA | 02:41:38 | 00:04:06 | – |
4. | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 02:41:51 | 00:04:19 | – |
5. | 3 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 02:42:20 | 00:04:48 | – |
6. | 2 | SVITKO (SVK) | KTM | 02:42:26 | 00:04:54 | – |
7. | 9 | BRABEC (USA) | HONDA | 02:43:12 | 00:05:40 | – |
8. | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 02:43:57 | 00:06:25 | – |
9. | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 02:44:58 | 00:07:26 | – |
10. | 43 | FAGGOTTER (AUS) | YAMAHA | 02:45:22 | 00:07:50 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | PRICE (AUS) | KTM | 03:07:17 | – | – |
2. | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 03:10:11 | 00:02:54 | – |
3. | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 03:10:40 | 00:03:23 | – |
4. | 23 | DE SOULTRAIT (FRA) | YAMAHA | 03:10:58 | 00:03:41 | 00:01:00 |
5. | 3 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 03:11:43 | 00:04:26 | – |
6. | 9 | BRABEC (USA) | HONDA | 03:11:46 | 00:04:29 | – |
7. | 2 | SVITKO (SVK) | KTM | 03:12:02 | 00:04:45 | – |
8. | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 03:12:49 | 00:05:32 | – |
9. | 12 | PEDRERO GARCIA (ESP) | SHERCO TVS | 03:14:03 | 00:06:46 | – |
10. | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 03:14:06 | 00:06:49 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »