Alig két hete még csak egy rajzot láthattunk az Ariel Ace R tervezett szupermotorról, és a műszaki adatokból sem sokat árult el a cég. Azóta hivatalosan is bemutatkozott a nagyon különleges holmi, így nincs más hátra, mint megismerkedni vele!
Kezdjük az erőforrással. Az alap Ace Honda VFR1200 blokkját az MJW tuning-specialista vette kezelésbe. Az 1’237 köbcentiméteres V4-es teljesítményét 173-ról 201 lóerőre, nyomatékát pedig 129-ről 142 newtonméterre emelték. A fokozatokat egy Translogic Quickshifter gyorsváltóval lehet pakolászni – ilyen szolgál a WSBK sorozat gépeiben is. Így nyilván már önmagában sokkal dinamikusabb lenne az alapkivitelnél – de a móka java még csak most jön!
A rengeteg karbon kiegészítőhöz színben is jobban passzol a “fekete gyöngy” névre keresztelt fényezésű alumínium váz. Az eredeti darabhoz képest 65 százalékos tömegmegtakarítást értek el csak ezzel, és minden váz előállítása 70 óra kézi munkával történik! De változtattak a villaszögön is – így ígéretük szerint élesebben irányítható a fenevad. A komplett futómű az Öhlinstől érkezik, ezek is jobb vezethetőséget biztosítanak.
A fékek elöl hat, hátul két dugattyús Nissinek, amelyek dupla-320 és szimpla-276 millis tárcsákat markolásznak. Az ABS értelemszerűen alap, ahogy a legfullosabb ma létező menetfelügyelet is. A motor “karosszériájának” minden lényeges része (tank, sárvédők) karbonból vannak, de még a kerekeket is ebből faragták ki. Az öt küllős ráfokat a BST szállítja, a cég hivatalos sajtóanyaga szerint pontosan fele súlyúak az alapváltozat ugyanilyen egységeinél. Ami azért komoly megtakarítás! Ja, DunlopSportmax GP Racer abroncsok feszülnek rajtuk. A jármű teljes menetkész tömegét pedig hivatalosan nem árulták el…
Az árát viszont igen. 49’995.- font. Ami erős 18 millió forintnak felel meg. Ja, ez nettó összeg! De nem kell aggódni, nem is gondolták túl az Ariel Ace R “sorozatgyártását”: mindössze tíz darabot készítenek, mindet a megrendelők pontos igényeihez igazítva.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »