Honda CB500F ABS 2016 | |||
Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
Erőforrás |
A sorkettes blokk csendesen és takarékosan teszi a dolgát, de 48 ló ennyit tud, nincsenek csodák. Tartósan nagy tempónál zavaróan vibrál. A váltás nagyon finom.
|
||
Teljesítmény | 5 | 3 | |
Nyomaték | 5 | 3 | |
Gázreakció | 10 | 8 | |
Rugalmasság | 10 | 6 | |
Vibráció | 5 | 3 | |
Akusztika | 5 | 3 | |
Erőátvitel | 10 | 8 | |
Összesen | 50 | 34 | |
Futómű |
A CB500F imád forgolódni, stabilan tartja az ívet, az úthibákat is kellemesen tolerálja. Mintha a magyar utakra teremtették volna.
|
||
Állíthatóság elöl | 5 | 3 | |
Állíthatóság hátul | 5 | 3 | |
Egyenesfutás | 10 | 10 | |
Kanyarstabilitás | 10 | 9 | |
Komfort | 10 | 9 | |
Összesen | 40 | 34 | |
Biztonság |
A teljesítményhez/tömeghez tökéletesen passzol a fék, az adagolásában van némi bizonytalanság, a hátsó ABS szinte folyamatosan dolgozik.
|
||
Fék hatásfok | 10 | 7 | |
Fék adagolhatósága | 10 | 7 | |
Felegyenesedési hajlam | 5 | 4 | |
ABS működése | 5 | 3 | |
Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 0 | |
Összesen | 35 | 21 | |
Mindennapi használat |
Mindennapi használatra tökéletesen alkalmas, az akár 3,3 literes fogyasztással ritkán látunk majd benzinkutast. A vezető pozíciója 180 centis magasságig kényelmes, a szelet csak kicsit tompítja a fejidom formája. Nem néz ki rajta bután a doboz, egy topcase mindenképp javasolt.
|
||
Kényelem vezető | 10 | 8 | |
Kényelem utas | 5 | 3 | |
Szélvédelem | 5 | 1 | |
Pakolhatóság | 5 | 1 | |
Terhelhetőség | 5 | 3 | |
Világítás | 5 | 4 | |
Felszereltség | 5 | 2 | |
Hatótávolság | 5 | 5 | |
Kidolgozási minőség | 5 | 4 | |
Karbantartás | 5 | 4 | |
Összesen | 55 | 35 | |
Költségek |
Modern formájú, olcsón üzemeltethető, mindennapos használatra is alkalmas motor, amivel minden napot élvezhet az, aki az A2 kategória korlátai közé van beszorítva. Bár a konkurensekkel öszevetve drágább, egyedül a CB500F maxolja ki az elérhető 48 lóerőt.
|
||
Ár | 10 | 8 | |
Fogyasztás | 5 | 5 | |
Fenntartás | 5 | 5 | |
Összesen | 20 | 18 | |
Mindösszesen | 200 | 142 |
Honda CB500F ABS 2016 | |
MOTORTÍPUS | Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres |
HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 471 |
FURAT X LÖKET (MM) | 67 x 66,8 |
KEVERÉKKÉPZÉS | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés |
SŰRÍTÉSI ARÁNY | 10,7:1 |
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 35 (48) / 8’500 |
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 43 / 7’000 |
KENÉSI RENDSZER | Nedves karter |
GYÚJTÁS | Számítógép-vezérlésű, digitális tranzisztoros, elektronikus rásegítéssel |
INDÍTÁS | Elektromos önindító |
TENGELYKAPCSOLÓ | Olajban futó, többtárcsás |
SEBESSÉGVÁLTÓ | 6 sebességes |
SZEKUNDERHAJTÁS | Lánc |
VÁZ | Acél hídváz |
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | n.a. / 102 mm |
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Teleszkópvilla, 41 mm átmérőjű csúszószárakkal, állítható rugó-előfeszítéssel |
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Tekercsrugó, 9 fokozatban állítható rugó-előfeszítéssel és acél, zártszelvény lengőkarral |
ELSŐ FÉK | Ø 320 mm hullámos peremű tárcsa kétdugattyús féknyereggel, ABS |
HÁTSÓ FÉK | Ø 240 mm hullámos peremű tárcsa egydugattyús féknyereggel, ABS |
ELSŐ GUMIABRONCS | 120/70 – ZR17M/C (58W) |
HÁTSÓ GUMIABRONCS | 160/60 – ZR17M/C (69W) |
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 2’080 x 790 x 1’060 |
TENGELYTÁV (MM) | 1’410 |
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 785 |
HASMAGASSÁG (MM) | 160 |
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 190 |
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 16,7 |
TESZTFOGYASZTÁS (L/100km) | 4,5 |
FORDULATSZÁM 100 KM/H-NÁL | 4’800 |
ÁR (FORINT, 2016 NOVEMBER) | 1’870’000.- |
Az utolsó oldalon jönnek a további képek a motorról – sok érdekes részlettel. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »