A Husqvarna hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő héten megrendezésre kerülő EICMA keretében két szériagyártású utcai modellt mutat be, amelyek mellett egy koncepciójárművel is megörvendeztet majd minket. Ennél többet nem mondtak, de közben kiadtak egy videót is, amelyből egyértelmű, melyik lesz az egyik szériagép.
Először két évvel ezelőtt, szintén Milánóban vágták a képünkbe azt a koncepciómotort, amely szinte sokkolta a világot. Egyfajta neo-retro stílust testesített meg: volt benne régies karakter és jövőbe mutató újszerűség is bőséggel. Mivel a KTM anno felvásárolta a svéd cég maradványait, a műszaki hátteret logikusan az osztrák gyár technikája adja.
Így a Vitpilen 401 a KTM 390 Duke alapjain kerül gyártásba. Az eredeti szám a nevében tehát már csak egy múltbeli elgondolás maradt. A lökettérfogat biztosan 375 köbcentiméter lesz, és ha nem nagyon nyúlnak bele a blokkba, a 44 lóerős teljesítmény is marad. Azt persze nem tudjuk, hogy a Vitpilen a képeken is látható koncepciómotorhoz képest mennyit fog változni.
Reméljük, a lehető legkevesebb módosítással pillanthatjuk meg jövő héten a végleges masinát. Annyit megígértek, hogy a Husqvarna gépei nem valamiféle KTM klónok lesznek, hanem önálló arculatú és lelkű motorok – tehát nem lesz nekünk rossz azért, mert a két cég egy fedél alatt és közös tulajdonos alatt tevékenykednek. Úgyhogy csodáljuk a képeket, és bizakodjunk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »