Nagyobb teljesítmény, magasabb szintű kényelem, jobb kezelhetőség – a Harley-Davidson újraértelmezte a túramotorozás fogalmat. A 2017-es modellév Touring újdonságai a Milwaukee-Eight™, történelmi sorozatában a kilencedik Big Twin motorblokk, továbbá a szintén vadonatúj első és hátsó felfüggesztés.
“Ezek a Harley-Davidson által valaha kínált legerősebb, legjobban reagáló és legkényelmesebb Touring motorkerékpárok.” – mondta Scott Miller, Stílus- és Termékfejlesztés Stratégiai Elnökhelyettes – “Az ebben az évben végrehajtott fejlesztések a Harley-Davidson Touring motorkerékpárok összetéveszthetetlen megjelenését, hangját és az általuk keltett érzést még nagyobb magasságokba emelik. Ki kell őket próbálnod, hogy magad is megtapasztald őket – ezért minden motorost tesztvezetésre invitálunk a helyi kereskedőjéhez.”
Alig egy hónapja még pletykák és kémfotók alapján számoltunk be az érkező újdonságról – de a várakozásnak ezennel vége is szakadt: az új Milwaukee-Eight motorblokk hivatalosan is bemutatkozott. A vállalat történelmi sorozatának kilencedik Big Twin motorkonstrukciója egy olyan alapvetően új tervezés, amely a Harley-Davidson Big Twin motorblokkjainak klasszikus megjelenését, hangját és érzetét viszi tovább egy minden tekintetben még jobb teljesítménnyel társítva.
“A Milwaukee-Eight motorblokk a Harley-Davidson örökségét helyezi át a jövőbe.” – mondta Alex Bozmoski, hajtáslánc-fejlesztési főmérnök – “Az alapvető Big Twin karakter megőrzésével hoztunk létre egy vadonatúj motorblokkot. A Harley-Davidson vásárlók megfogalmazott igényeire adott közvetlen válasz a teljesítmény, a tartósság és a stílus együttes fejlődése az új modelleknél.”
A klasszikus 45°-os V-Twin hengerszög megtartásával a Milwaukee-Eight motorblokk a korábbi évek modelljeihez képest akár 11 százalékkal magasabb névleges forgatónyomatékot teljesít. Továbbá négyszelepes hengerfejekkel rendelkezik, amelyek 50 százalékkal nagyobb töltetcsere öblítést biztosítanak. A Milwaukee-Eight motorblokk kiegyensúlyozása az alapjárati elsőrendű vibrációk 75 százalékát megszünteti, megőrizve a klasszikus Harley® V-Twin érzést, miközben országúti sebesség-viszonyok alatt nagyon simán fut. A Milwaukee-Eight új motorhőmérséklet-szabályzási stratégiája javítja a motoros és az utas kényelmét. A megnövelt teljesítmény ellenére a Milwaukee-Eight motorblokk gazdaságosabb üzemanyag felhasználással rendelkezik a korábbi motorkerékpár modellekhez képest.
A Milwaukee-Eight motorblokkokat kétféle lökettérfogattal kínálják: a Milwaukee-Eight 107 (107 köbinch/1’745 köbcentiméter) és a Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 107 erőforrások a normál motorkerékpár modellekhez, valamint a Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 114 (114 köbinch/1’870 köbcentiméter) a Harley-Davidson® Custom Vehicle Operations (CVO)™ motorkerékpár modellekhez járnak.
Az összes 2017-es Harley-Davidson® Touring motorkerékpár modell kényelmét, kezelhetőségét és teljesítményét vadonatúj első és hátsó felfüggesztés komponensek javítják. A korábbi normál Touring lengéscsillapítókhoz képest az új – emulziós technológiájú – hátsó lengéscsillapítók 15-30 százalékkal nagyobb előfeszítés-állíthatóságot nyújtanak a hidraulikusan állítható előterhelés egyetlen gombja segítségével.
“A hátsó rugóstagok előfeszítése most már szerszámok és levegőpumpa nélkül állíthatóak a motoros, az utas és a felszerelés súlyához.” – mondta Paul James, a Harley-Davidson Motorkerékpár tervezési igazgatója – “Ha egyszer be van állítva az előfeszítés, az nem fog leereszteni és nem igényel további utána-állítást.” Az első villák az új Showa® SDBV™ felfüggesztés technológiát alkalmazzák, amely a patronos professzionális verseny villák csillapítási teljesítményét hozzák lineáris csillapítási karakterisztikával kisebb tömeg mellett. A Harley-Davidson Screamin’ Eagle® Performance egy sor ECE-jóváhagyással rendelkező terméket fog kínálni a Touring modellekhez, beleértve a Street Cannon Slip-On kipufogódobokat és a Heavy Breather Performance, Ventilator és High-Flow levegőszűrőket. Ráadásul az új Screamin’ Eagle® Milwaukee-Eight™ I, II, III és IV fokozatú teljesítmény növelő készletek – az ezt megengedő országokban – lehetővé teszik a motorosok számára motorjaik teljesítményének motorozási stílusuknak megfelelő maximális tuningolását; a fokozatos teljesítménynöveléstől a maximális teljesítményre való hangolásig.
A 2017-es Harley-Davidson® Custom Vehicle Operations™ (CVO) modellek a tekintélyt és a teljesítményt egyesítik három korlátozott darabszámú gyári-custom motorkerékpárban. A 2017-es CVO™ Limited modellt az új Twin-cooled Milwaukee-Eight 114 motorblokk kifinomult teljesítménye, és az új felfüggesztés következtében javult motorozási élmény és kezelhetőség erősíti. 2017-re szintén újak a Contrast Chrome Slicer kerekek és a motoros kényelme érdekében átalakított nyereg. A CVO Limited négy új színkombinációban megjelenő új custom fényezési programmal rendelkezik.
A 2017-es CVO™ Street Glide® motorkerékpár az új Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 teljesítményével, az új felfüggesztés kifinomult motorozási és kezelési paramétereivel, és a négy hangszórós 600 wattos Boom hangrendszerrel, amely a maga nemében utolérhetetlen hangteljesítményt és motorozási élményt nyújt. 2017-es újdonság a nyeregtáskák motoros zárása, és az egyetlen biztonsági központizáras távirányítóval vezérelt kormányzár, valamint az áttervezett nyeregburkolat. A CVO Street Glide 2017-ben négy új színkombinációban kapható. A 2017-es CVO™ Pro Street Breakout® motorkerékpár a különösen nagy teljesítményt egyesíti a hosszú, izmos, drag-racing stílusú megjelenéssel. Az élvonalbeli felületkikészítések és anyagok a CVO Pro Street Breakout-nak sötétebb megjelenést kölcsönöznek a CVO választékban. A CVO Pro Street Breakout-ot a Screamin’ Eagle® Twin Cam 110B™ léghűtéses V-Twin motorblokk hajtja. A háromféle felületkezelés választék egyike az új Starfire fekete/Sült alma színkombináció.
Az összes 2017-es Softail® modell alapfelszereltsége a nagyteljesítményű Twin Cam 103™ motorblokk, miközben az S-sorozatú cruisereket a Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™ blokkal szerelték. A Harley-Davidson továbbra is a valaha épített legerőteljesebb cruisereit kínálja.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »