Az idei évben több furcsa hír érkezett a hazai Honda forgalmazás háza tájáról. A japán márkánál – ahogy a többi távol-keleti szigetországinál is – azt szoktuk meg az évek alatt, hogy ugyan nem lehet hosszú extralistából válogatni, cserébe gyorsan szállítanak. Inkább az európai társaikra volt jellemző, hogy rengeteg minden utólagos megrendelésével szabhattad testre a motorodat – cserébe az egyedi gyártás akár több hónapig is eltartott. Bezzeg a japánok – bizonyos szempontok szerint okosabban szervezve a dolgokat – előre kitalált csomagokat vagy felszereltségi szinteket kínáltak (típusonként általában nem is túl sokat), viszont így minden elérhető motorból tartottak európai raktáraikban. Mindez persze logikus is, hiszen gondoljuk végig, mennyi ideig tartana egy egyénileg legyártott motort még ide is szállítani Japánból…
Először a talán legnagyobb 2016-os aranyszárnyas újdonság, az Africa Twin vonatkozásában érkezett a hír, hogy aki nem csapott le rá a szezon elején, annak a második felében bizony akár jó hosszú várakozásra is fel kell készülnie. Ez persze nem nagy csoda, hiszen a vadonatúj típusból egy olyan kis piacnak, mint a magyar bizony nem túl sok jutott – ez minden márkánál hasonlóan szokott lenni (az európaiaknál is). Utána azonban sorban több ismerősömtől és olvasónktól érkezett hír arról, hogy jó néhány – amúgy kelendő és pörgős – Hondát csak valamilyen késő őszi szállítási időpontra lehetne megrendelni. Közülük volt, aki márkahű módon kivárta a sorát – de olyan is, aki elballagott máshova vásárolni. Magam sem értettem a dolog hátterét, így ismét a Honda Szallerbeckben kötöttünk ki, ahol ezt a kérdést Stáhly Zsolt motorkerékpár értékesítőnek is feltettem – mégis csak kellően informált kell hogy legyen a témában.
Videónkban végigbeszéljük a Honda 2016-os értékesítési gondjaival kapcsolatos kérdést
Kiderült tehát, hogy az egész felmerült probléma nem magyar sajátosság, hanem egész Európát (sőt, az egész világot) sújtja. A pontos okokat alapos internetes keresgéléssel sem nagyon lehet kideríteni, de a tény ettől még tény marad. Aki a szezon még hátra levő klassz részére szeretne új Hondához jutni, annak bizony alaposan körbe kell nézni – mint láttuk, ha a vágyak tárgya például valamelyik NC750, akkor a Szallerbeckben érdemes kezdeni.
De érdemes a japán márka 2016-os modellpalettáját is megnézni – sokkal kevesebb típust tartalmaz, mint ahogy azt a Hondától megszoktuk. Ennek is elég érdekes az oka: a jövőre életbe lépő Euro4 környezetvédelmi szabályozásnak meg nem felelő járművek közül jó néhányat már ebben az évben sem hoztak kontinensünkre. Ami megint csak logikus, hiszen nyilván nem szeretnék, hogy év végén beragadjanak olyan motorok, amelyeket aztán többet el sem tudnak adni. Így viszont a robogókat nem számítva összesen 16 típus érhető el az aranyszárnyas logóval. Nincs igazi nagy túramotorjuk, literesnél nagyobb sporttúrájuk sem – így izgatottan várhatjuk, mit hoz a házuk táján 2017!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »