A héja, a plexije és a belső szemüvege alapján is színes egyéniségnek nevezhetjük
Amikor elugrottunk megnézni a MotoPartsShop új üzletét, Benkő Zsolti már akkor mutatott egy Icon bukósisakot, hogy azt majd egyszer mindenképpen próbáljam ki – pontosabban szólva az én szemem akadt meg rajta. Nos, ennek a próbának is elérkezett az ideje, így végre közelebbről megismerkedhetünk az Allince GT Primary-vel. Amely egy teljesen átlagos zárt motoros fejvédő középkategóriás technikai adatokkal és árral – mégis használati értéke jó eséllyel felülmúlja a papíron mutatott tudását. Lássuk, milyen a gyakorlatban!
A videóban álló helyzetben és menet közben is megismerhetjük az Alliance GT-t
Összefoglalva tehát az Icon Alliance GT (eddig a típus neve) Primary (fényezésű változata) egy polikarbonát héjú zárt sisak, amely valóban hihetetlenül kényelmes viselet – amikor már a fejünkön van. A fel- és levétel kicsit küzdelmes, de pont ettől – a szűk nyakrésztől – lesz egészen kellemesen halk. A beépített szemüveg (direkt nem napszemüveget írok) könnyen cserélhető és összesen hét különféle árnyalatot rendelhetünk belőle (egy nyilván alapból jár), de a villámgyorsan leszedhető plexi is kilenc színben érhető el. Így egyéni szempontrendszerünknek megfelelően úgy játszunk a külső-belső vizorokkal, ahogy akarunk – ne feledjük: a belső helyigénye sokkal csekélyebb, így könnyen magunkkal vihetünk a legapróbb tanktáskában is egy éjszakai cseredarabot.
Ütős ilyen tükrös belső szemüveggel
Hétféle belső szemüveg van hozzá, amelyek egy mozdulattal cserélhetők
A plexi biztonságosan záródik, egy csupasz motoron nagy tempónál sem fog kinyílni
A dupla-D gyűrűs zár a legmagasabb biztonságot garantálja, hiszen mindig a legpontosabban illeszkedik és soha nem nyom. A valóban roppant puha, a fejünket (pedig az enyém aztán ritka amorf egy darab) tökéletesen körülölelő Hydradry anyagú bélés kivehető, mosható és különlegesen könnyen szárad – aki húzott már vissza ebédszünet végén egy csatakosra izzadt bélésű sisakot, az ezt is fogja majd értékelni.
A Hydradry bélés kivehető, mosható és gyorsan szárad
Az Icon a dupladében hisz. Én is…
Az Icon bukók nagyon komoly előnye sok versenytársukkal szemben a hihetetlenül jó szellőzés. Az Alliance GT három fő belépőnyílással rendelkezik: egy nagy állszellőző elöl, két oldalsó arcszellőző és két darab háromállású tetőnyílás. Hátul mindehhez természetesen megvannak a diffúzoros rendszerű kilépők, hogy a légáramlás a haladásba lendült motoron valóban rendesen beinduljon. A gyors tesztkör java része városi sebességnél zajlott, mégis meglepően jó volt a hőkomfort a közel harminc fokos külső hőmérséklet mellett is. Személy szerint a hideget jobban bírom, mint a meleget, mégis simán lecsukott plexivel teljesítettem a sisakban megtett kilométereket.
Az arc melletti két kis szellőző …
… a belső oldalról nyitható és zárható
Az állszellőző hatalmas belépőnyílást fed fel
A tetőszellőzők teljesen zárt …
… félig nyitott …
… és teljesen nyitott állásban
Összefoglalva tehát nagyon sok motorosnak remek választás lehet az Icon Alliance GT. Az alapváltozatok már 58’000.- forinttól elérhetők (technikai tudásuk megegyezik a fentebb elmondottakkal), a Primary dekorfényezéssel pedig 83 ezret kóstálnak. Listaáron – ugyanis ha 2016. augusztus 5-ig megrendelsz egyet a MotoPartsShop.hu webáruházban, 15 százalékkal csökkentett áron kapod (vagyis már ötvenezer alatt hozzájuthatsz!) – csak semmiképpen se felejtsd el feltüntetni a megrendeléskor, hogy az Onroad.hu cikke alapján találtál oda! Az akció ugyanis csak az olvasóinknak szól.
A kivágás inkább zárt motorokra teszi alkalmassá
A plexi páramentes, de kapott egy kis légterelőt is
A belső szemüveg viszonylag mélyre nyúlik
Az alsó éle egyenes üléspozíciójú motoron picit zavaró
Bal kézzel könnyen mozgatható a beépített szemüveg
Jól szét kell húzni a pántokat, hogy bejussunk a fejünkre megfelelő méretű sisakba. Ez a csendesség egyik záloga
A plexi levétele villámgyors, egyetlen mozdulat. Ebből is rengeteg színt vehetünk hozzá!
Icon Alliance GT Primary High Visibility
Icon Alliance GT Primary Black
Icon Alliance GT Primary Blue
Icon Alliance GT Primary Red
Icon Alliance GT Primary Pink
Icon Alliance GT Primary Blue-Red
Jó formájú héj
Ez a szín messziről feltűnik a forgalomban, de valahogy mégsem túlzottan rikító
Cimkék:
A BMW F700GS típusát legtöbben csak kényszerű belépő modellnek tartják, pedig az ésszerűen gondolkozó motorosoknak maga lehet a tökély!
Elolvasom »Bármilyen furcsa, a hazánkban piacvezető márka, a Honda szállítási nehézségekkel küzd, amelynek a vevők a vesztesei. Utánanéztünk a témának.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »