Kiváló ötlettel rukkolt elő a Suzuki motorkerékpár részlege: egyetlen, koncentrált program keretében biztosított lehetőséget a sajtó meghívott résztvevőinek, hogy célzott vezetéstechnikai feladatok segítségével ismerkedhessünk meg számos gépükkel. A feladatsorban bőven volt lassú és gyors is, de vészhelyzet-megoldások is akadtak – a vasak pedig szintén okosan voltak elosztva. Így a szűk fél napos elméleti- és motorozási elemeket is tartalmazó időtöltés valóban érdekes és hasznos is volt. A tesztnap során pedig végre találkozhattunk a nagy reményekkel várt új SV650-nel is.
Először tanterembe vonultunk, ahol kaptunk némi fejtágítást a japán gyár két idei újdonságáról, az új közepes V2-esről is, valamint a 200-as blokkal is bemutatkozó VanVan-ról. Természetesen mind a két masina a gyakorlati menetpróbán is jelen volt – a buci kerekű városi rohangáló egy, az SV azonban több példányban is. Természetesen utóbbira voltunk kíváncsibbak, hiszen az elődmodell népszerűségének visszaszerzése igen nagy jelentőségű a Suzuki magyarországi piaci részesedése szempontjából – így nagy reményeket fűznek hozzá.
A gyakorlati feladatokat két blokkra osztották: egy lassú és egy tempósabb etapra. Ennek megfelelően két csoportba is rendeződtünk – mi a lassabb manőverekkel indítottunk. Az ide szánt modellpaletta igen érdekes volt: akadtak robogók (110-es Address és 200-as Burgman), illetve váltós motorok is (250-es Inazuma, 650-es V-Strom – legutóbb az XT változatát próbálhattuk ki – és abszolút kontrasztnak egy 1800-as Intruder is). Egészen szűk manőverek, egy előttünk levő akadály kikerülése, végtelenül lassú vánszorgás és kicsit tempósabb kanyarvétel is szerepelt a programban.
Nagyon jól összeállított hasznos program volt, amelyet mozgóképen is bemutatunk nektek
Érdekes tanulság volt, hogy mennyivel könnyebb a legtöbb helyzetben irányítani egy tankkal is rendelkező motort, mint egy robogót. Hiába gondolnánk jobbnak városban való furakodáshoz egy pici robeszt, mint egy közepes túraendurot, a gyakorlatokból egyértelműen kiderült, hogy nem így van. Nyilván fárasztó váltogatni, de a járműkontroll sokkal könnyebb. A legkezesebb minden szempontból az Inazuma volt – nem véletlenül tetszett közúton is!
A tesztnap második felében gyorsult a tempó: először egy váltott tapadású felületen kellett vészfékeznünk – akár 80-90-es tempót is el lehetett érni, mert volt nekifutásunk bőven. Természetesen itt csak blokkolásgátlóval felszerelt motorok voltak: V-Strom 1000, Burgman 650 Executive, no és persze az SV650 több példányban is. A fékrendszerek jól vizsgáztak, de a folyamatosan változó tapadás mellett a helyes fékezési technika fontosságára is nagyon jól rávilágított a gyakorlás.
A fékezéssel párhuzamosan egy kis szlalomozást is kipróbálhattunk. Itt az SV-re voltunk persze a leginkább kíváncsiak. Sajnos a motorok annyira újak voltak, hogy a hátsó fékük teljesen nyersnek és nagyon nehezen adagolhatónak bizonyult – később nyilván jobbak lesznek. A kis sebességű ütemes terhelésváltásoknál kicsit határozatlannak tűntek az első teleszkópok – de ezeknek is utcai körülmények között kell majd bebizonyítaniuk életrevalóságukat.
Számunkra szerencsés módon egy tempós kanyargászással zárult a tesztnap programja: folyamatosan váltogatott motorokkal körözgethettünk a mindenféle kanyarokkal és kis szintkülönbségekkel tűzdelt útvonalon. Érdekes módon itt kellemesebb arcát mutatta az új 650-es – az ezres V-Strom és a nagy Burgman viszont elképesztően kellemesnek bizonyult.
Összességében nagyon hasznos és még annál is élvezetesebb másfél órát töltöttünk nyeregben. Olyan tapasztalatokkal gazdagodtunk, amelyeket utcán ennyire töményen nem lehet megszerezni. Bárcsak mindenkinek lenne rá lehetősége, hogy mielőtt eldönti, melyik motort vegye meg a kiszemeltek közül, ugyanilyen módon kipróbálhassa őket. Kár, hogy ez csak illúzió – pedig roppant jó módszer lenne!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »