Egy ideje rebesgetik, hogy az MV Agusta lerázná a Mercedes gyeplőjét. Ez azért különösen furcsa, mert a MB anno az AMG-n keresztüli 25 százalékos részesedés vásárlásával egy igazi pénzszivattyút emelt kebelére, inkább csak presztízs nem pedig üzleti megfontolások alapján. Ekkor azt hihettük, hogy az MV megül a fenekén, és a csillagosok pénzéből a művészet vajszínű elefántcsonttornyában készítik majd a csodálatosabbnál csodálatosabb motorkerékpárokat, amiből úgysem tudnak annyit eladni majd, hogy fedezze a működésüket. Jelenleg évi 9’000 darab körül gyártanak, ami teljesen veszteséges: nagyjából 50 millió eurós tartozáshegyet görgetnek egyre nagyobbra úgy, hogy csak tavaly 23 millió mínuszt hoztak össze. Nagyon érdekes volt már ez a szándék is, de sejteni lehetett, hogy nem a varázscilinderből húzzák majd elő a rengeteg pénzt a MB kifizetésére, hanem egy tőkeerős partner állhat a terveik mögött.
Az MV-nek olyan partner kellene, aki nem csak sajtófotókhoz meg kiállításokra hurcolja magával modellnek, hanem igazi kézzelfogható eladásokhoz juttathatná őket komoly kereskedői hálózattal, motoros érdeklődésű vevőkkel. Itt jön képbe az elmúlt években üstökösként hasító Polaris csoport, ami a quadok és ATV-k piacának uralkodóiként beletenyereltek az országúti cirkálók életébe is a Victory felvásárlásával és felfuttatásával. De zörög a haraszt az Eric Buell Racinggel kapcsolatban is, plusz egy kazal pénzt toltak a Brammo-ba, hogy megkaparintsák a fejlett elektromos hajtásuk know-how-ját. Különös pikantériája ennek a mostani MV-s történetnek, hogy a Polaris a Victory-n és az Indian-on keresztül versenytársa a Harley-Davidsonnak, akik egy időben szintén fejőstehénként funkcionáltak az olaszok szájában, majd miután Castiglioni bohócot csinált belőlük, jelképes összegért visszavásárolta a részvényeiket az amerikaiaktól.
Külön izgalmassá teszi a dolgot, hogy az olaszok nyakán az Euro4, amihez biztosan nem lenne pénzük erőforrást fejleszteni, és hogy a teljes adósságrendezés, kivásárlás, fejlesztés-projekthez euró-százmilliók kellenének. Na itt már tényleg csak az Európa felé kacsingató Polaris marad nyeregben, akinél pénz és szándék is van. Kíváncsian várjuk a fejleményeket!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »