A Yamaha MT kódjelű típusaival annyira eltalálta a vásárlók igényeit, hogy alig győzik gyártani a sikermodelleket. Persze ha egy rókán van elég bőr, akkor le is kell mindet nyúzni – így a remekül eltrafált alapokra újabb és újabb gépeket kell bemutatni. Pontosan ezt is teszik a hangvillások: a bitang jól sikerült MT-09 Tracer receptjét felhasználva nyílt titok volt, hogy érkezik a kéthengeres kisöcsike is. A lassan egy éves “kiszivárogtatás” után pedig most itt a végleges motor is, amely a Tracer 700 nevet nyerte el a keresztvíz alatt.
Az MT-07 erőforrása roppant módon tetszett az összes eddigi teszten nekünk is, így a túrásított változatot személy szerint túlzás nélkül alig várom. A technikai alapok változatlanok maradnak: a 689 köbcentiméteres soros kéthengeres erőforrás 75 lóerőt és 68 newtonmétert ad le, és a tökéletesen elegendő, akár sportos agilitás mellett irgalmatlanul takarékos is. Így a tervezőknek a hosszú hatótávhoz elegendő volt 17 liter üzemanyagot elraktározni a fedélzeten – ennek is köszönhetően a Tracer 700 menetkész tömege mindössze 196 kilogramm lett!
A könnyű irányíthatóság és a kezesség tehát szinte garantált – na de a túraalkalmassághoz ezeknél több kell. Továbbfejlesztették a vázat és hosszabb lengőkart tettek mögé – a tengelytáv így is csupán 1’450 milliméter lett. A teljes futóműgeometria megváltozott: a rugóutak elöl és hátul egyaránt 130 milliméteresek. Egyébként a megfelelő hosszú távú motorozhatóságról állítható gyári szélvédő és kézprotektorok is gondoskodnak (utóbbiak nyilván főleg a huzat ellen szolgálnak).
A gép természetesen a biztonsággal sem áll hadilábon: a Tracer 700 elöl két darab 282 milliméteres tárcsával és négydugattyús féknyergekkel, míg hátul egy 245-ös tárcsával rendelkezik – az ABS értelemszerűen az alapfelszereltség részét képezi. A tervezők nagy hangsúlyt fektettek az ülések hosszú távú ergonómiájára is – a vezető helye amúgy 845 milliméterre van a talajtól.
A valóban sokat ígérő újdonság piros, fekete és kék színekben július végére kerül a hazai szalonokba, mégpedig 2’648’000.- forintos áron. A reálisan gondolkozó túramotorosok számára nagyon jó alternatíva lesz, az egészen biztos!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »