A csomag mottója: Motorozz ott, ahol mások már rég feladták! Minden kalandmotoros számára ismerős a kihívás: elég egy apró figyelmetlenség és máris megvan a baj, a motorkerékpár képtelen folytatni az utat, a legközelebbi műhely pedig több száz kilométerre van, ráadásul térerő sincs. Mindez általában azt jelenti, hogy a hosszasan megtervezett motoros kaland a végéhez ért. A BMW GS tulajdonosok egyre növekvő nomád túrák iránti igényére való tekintettel a BMW Motorrad összehívott egy tapasztalt GS motoros csapatot, hogy megvizsgálják a fenti problémát és kifejlesszenek egy új, speciális BMW GS túlélő szerszámot az R1200GS és R1200GS Adventure modellekhez, amely még összetettebb javításokhoz és ideiglenes alkatrészpótlás készítéséhez is alkalmazható a túrán.
A szerszám végső tesztjére a 2016-os délkelet-ázsiai Nemzetközi GS Trophy-n került sor február 26-a és március 5-e között Thaiföldön. Itt az univerzális szerszám számos alkalommal bizonyította képességeit, bár csak a sátorcölöpök beverésénél és az üvegek, valamint a konzervek kinyitása során használták. A rendkívül szélsőséges körülmények ellenére sem volt szükség alkatrészpótlásra. (Tehát az igazi tesztjéhez minimum egy világkörüli túrára van szükség?)
A BMW GS túlélő szerszámot kiváló minőségű króm-molibdén ötvözetű szerszámacélból kovácsolják és gépekkel munkálják meg. Tömegcsökkentés céljából a nyele alumíniumból és műanyagból készül. Másik változatként elérhető a titánból készülő ‘BMW GS túlélő szerszám Pro’ kivitele, továbbá egy rendkívül praktikus csúcsmodell is: a titánból és karbonból készülő ‘BMW GS túlélő szerszám HP’. Mindegyiken lézergravírozott GS felirat látható. Akinek esetleg nem boxer-meghajtású GS a társa a transzkontinentális kaland során, az se keseredjen el: már javában folyik a túlélő szerszám fejlesztése az F800GS és az F800GS Adventure modellekhez.
Friss információ: ne keressétek a készlet árát és a BMW márkakereskedésekben se rendezzetek nagyjelenetet miatta. A hír április elsejei tréfa volt, csak némi késéssel jelent meg…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »